Sivu 3 / 14 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234513 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 41 - 60 Yht. 263

Ketju: Aromipesä - Pesän ruokaohjeet

Sijainti
    Helsinki
    Quote Alkuperäinen viesti tutzba Lue viesti.
    Kerro toki. Olin huvin vuoksi yhden viikon syömättä lihaa (okei, söin kalaa, haittaakse?), eikä se kauhean helppoa ollut. Leivänkin päälle piti laittaa vain juustoa tai joku kurkkuviipale-salaatti-yhdistelmä. Tai no kun on tottunut niin paljon siihen, että päivän täyttävin ruoka sisältää lihaa niin kyllä tuo hiukan oli vaikeaa.
    Kalaa mäki syön, maitotuotteita ja kananmuniakin. Mutta ehkäpä joku kerta vielä listaan mitä viikon aikana tulee syödyksi.
    "Maalaa itse taulusi, voit säästää jopa miljoonia."

Kasvissyönti on 10x helpompaa kuin karppaaminen. Ja muutenkin parempi idea. Mäkin voin olla monta päivää viikosta kasvissyöjä. Joskus olenkin.

Kertokaapa sitten jotain hyviä kasvisruokareseptejä. Periaattessa kasvisruokaa voisi esim. kerran tai kaksi syödä viikossa, mutta kun tietäisi mitä tehdä.

Quote Alkuperäinen viesti Simba Lue viesti.
    Kertokaapa sitten jotain hyviä kasvisruokareseptejä. Periaattessa kasvisruokaa voisi esim. kerran tai kaksi syödä viikossa, mutta kun tietäisi mitä tehdä.
    Tätä samaa olen itsekin pohtinut. Ne kasvisruuat joita olen syönyt, on jättänyt aina hieman "vajaan" vaikutelman.

Von Cock John Cock's Avatar
    Sijainti
    Tampere
    Nyt olis vähän sellainen fiilis että voisi paistella aina niin terveellisen herkullisen setin makkaraa, kananmunia ja pekonia. Jätetään pavut pois tällä kertaa.

Joo näin on! Susi-ihminen's Avatar
    Sijainti
    Tampere
    Ei mitään ihmeitä, jauhelihakeittoa. Öljy, peruna, sipuli, porkkana kattilaan, suolaa ja mausteita, pientä kuullotusta heille, vedet päälle. Paistettu jauheliha ja pakasterehuja löytyi, ne sekaan, pienellä lämmöllä kypsäksi, ruisleipää kylkeen ja ääntä kohti. Hyvin maittoi. Kasvisruokaakin tulee välillä värkättyä ja syötyä. Useimmiten se kasvisruoka on nuudelia/riisiä ja siihen sopiva kimara erilaisia vihanneksia pannun kautta, chilisoossia kylkeen. Kokeilin tässä tovi sitten tehdä kasvispihvejä, ei todellakaan onnistunut.
    Saatana saa taas hävetä.

Sijainti
    Helsinki
    Ootteko muuten kukaan/joku käynyt ikinä Vegemestassa? http://www.vegemesta.fi/

Kantsii kokeilla. Mun suosikki on tuo Piraatti (oli ennen nimellä Kippari mutta juustonvalmistaja veti herneet nenukkaan): http://www.vegemesta.fi/index.php/fi...t/8/8-piraatti

Ai hitto, on nuo muutkin hyviä. Pitääpä vierailla joku päivä, mums mums!

Edit: sivuilta napsaistua:
    Vegemesta tarjoaa käyttöösi valmiin asiakaskunnan, järjestelmät, tuotteet sekä mahdollisuuden osoittaa, että myös kasvisruoka voi olla hyvää. Suurin osa asiakkaistamme onkin lihansyöjiä, joten sinun ei tarvitse rajata kohderyhmääsi siihen pariin prosenttiin, joka tilastollisesti pysyy vegaani/lakto-ovo-valiossa.
    En olekaan koskaan tullut ajatelleeksi että näin on. Mutta tietenkin se on näin kun asiaa vaivautuu ajattelemaan.

Kasvislasagne

1 iso munakoiso tai 2 pientä
    1 sipuli
    2-4 valkosipulin kynttä
    2 isoa tomaattia
    400 g valmista tomaattikastiketta (esim. ”pastakastike” tomaattia ja kasviksia)
    400 g raejuustoa
    tuoretta basilikaa
    juustoraastetta
    öljyä
    suolaa
    pippuria
    lasagnelevyjä

Huuhtele munakoiso ja leikkaa ohuiksi viipaleiksi (max 1 cm). Asettele siivut talouspaperille ja ripottele päälle suolaa. Anna hikoilla n. 15 min ja pyyhi kuivaksi taloupaperilla. Paahda viipaleet kevyesti kummaltakin puolelta kuivalla teflonpannulla. Viipaloi tomaatit samanpaksuisiksi kuin munakoiso.
    Kuullota sipuli ja valkosipuli ja sekoita kulhossa tomaattikastikkeen kanssa. Lisää hieman vettä tarvittasessa. Silppua sekaan kourallinen tuoretta basilikaa.

Levitä öljyttyyn lasagnevuokaan pohjimmaiseksi kerros tomaattikastiketta, peitä lasagnelevyillä. Levitä kerros raejuustoa, peitä munakoiso- ja tomaattiviipaleilla. Ripottele päälle suolaa ja pippuria. Jatka kerroksittain. Peitä viimeinen vihanneskerros kastikkeella ja kuorrutukseen sopivalla juustoraasteella. Laita vuoka 200-asteiseen uuniin n. 45 minuutiksi, tai kunnes juusto on ruskettunut sopivasti. Anna asettua hetki ja tarjoile.

Sijainti
    Helsinki

Tein äsken melkein luomutortilloja. Prkl kun oli S-Marketista luomujauheliha loppunut. Hyvää oli kuitenkin.

Uunissa muhii valurautapadassa ranskalainen kanapata.

Wrighter's Avatar
    Sijainti
    Luvia
    Kohta lämpee grilli taas. Viimeksi eilen. Pihviä, makkaraa, täytettyjä sieniä eukolle. Jotain aurajuustoa se sinne lykkää. Tomaatteja, jotka täytetään aurajuustolla, habanerolla ja ruohosipuli tuorejuustolla ja kääritään pekoniin. Sitten kasvinyyttejä. Niihin laitetaan herkkusieniä, sipulia, paprikaa ja kesäkurpitsaa. Ja mausteita.

Kyl onki nälkä!

Sijainti
    Tampere
    Tänään on ajatukset vähän kaikessa muussa kuin itse tekemisessä. Olen tässä jo kolme tuntia pitänyt lihapataa uunissa ja ihmetellyt kun ei neste katoa mihinkään ja nyt vasta tajusin tarkistaa että sen sijaan jotta lämpötila olisi 125, se olikin about 100. Noh, nostetaan lämpötilaa ja pidetään vielä vähän pidempään.

Homman nimihän on siis ihan perus lihahommeli.

1½ kg naudan sisäpaistia paloitellaan
    8 porkkanaa
    3 sipulia
    rapiasti suolaa
    maustepippureita

Lihat käytetään pannulla, pistetään uunivuokaan/pataan, suolaa sekaan ja vettä päälle ja heitellään maustepippureita mukaan. Lisätään porkkanat ja sipulit siinä palttiarallaa kolmen tunnin jälkeen ja annetaan olla vielä tunti puolitoista tai sen verran että maistipalanen on murea.

Oheistarvikkeet oman maun mukaan, itse suosin kunnon perunamuusia.

Tulisia broilerinsiipiä.

700 grammaa marinoimattomia broilerinsiipiä.
    Reilu desi jauhoja.
    Teelusikallinen suolaa.
    Hieman toista teelusikallista jotain tulista jauhetta (itse käytin savustettua aji cristal jauhetta)

Sekoita jauheet sekasin johonkin pussiin tai purkkiin. Lisää siivet jauhomaustesysteemin sekaan ja sotke kunnolla homma sekaisin.
    Laita pussi tai purkki tunniksi jääkaappiin maustumaan. Saa pitää kauemminkin jos siltä tuntuu.

Napsauta uuni 250 asteelle.

Sulata noin 100 grammaa voita ja sekoita siihen desin verran esimerkiksi Louisana wing soosia http://www.wildlywicked.com/.

Karistele suurimmat jauhot siivistä ja upota ne yksitellen voin ja siipisoosin sekaan. Asettele soosiin upotetut siivet leivinpaperilla vuorattuun uunipeltiin.

Pelti siipineen uuniin. Kahdenkymmenen minuutin kohdalla ota pelti pois uunista ja käännä siivet ympäri 180 astetta.

Vielä 10-15 minuuttia ja herkku on valmis.

Siipien kypsymistä odottaessa voi napsauttaa oluen auki. Voi myös halutessaan tehdä ranskankermasta (siitä jugurttipurkin näköisessä purkissa olevasta) ja silputusta valkosipulinkynnestä ja homejuustokikkareista hyvän dippisoosin.

Hyvvee on.

Äijäpasta

Mukailin hiukan Suomen 1. Top chefin samannimistä reseptiä, eli Aksun TC-keittokirjasta on tämän inspiraatio ammennettu.

75 g mausteista makkaraa
    1 sipuli
    3 valkosipulinkynttä
    1 tulinen chili
    2 tomaattia
    1 prk tomaattipyrettä
    suolaa, pippuria

2 dl penne-pastaa
    parmesaania

2 tlk olutta

Koska tämä on äijäpasta, ohje on yhdelle.

Poista tomaateista siemenet ja tee niistä hakkelusta, siis tomaateista. Voit hifistellä ja kaltata ne ensin, mutta koska tämä on äijäpasta, niin ei tarvitse vaivautua. Jos olet laiskempi äijä, käytä valmista tomaattimurskaa sen sijaan. Kuullota pilkotut sipulit ja chili pannulla. Lisää pilkottu makkara ja lämmitä seos. Lisää tomaattihakkelus ja jätä hautumaan kannen alle. Avaa eka olut, muista nauttia välillä. Kun seos alkaa näyttää kastikkeelta, lisää suola ja pippuri sekä pyree ja laita pastan keitinvesi kiehumaan. Keitä pasta ohjeiden mukaan, kaada pannulle ja sekoita soosin kanssa. Avaa toinen olut. Raavi annoksen päälle parmesaania. Koska tämä on äijäpasta, ei välttämättä tarvita edes lautasta, vaan voi syödä suoraan pannulta. Minä tosin arvostan pannuani niin paljon, etten koske siihen haarukalla. Käytin siis lautasta, myönnetään.

Ei-noudatetut ohjeet: En käyttänyt pilkottua paprikaa. Se olisi pitänyt kuullottaa vihannesten jälkeen. En käyttänyt metwurstia, koska tykkään Hot Amigo -olutmakkarasta ihan pirusti. En käyttänyt nauhapastaa, koska äijäpasta pitää pystyä syömään pelkällä haarukalla.

Moderaattori
    Onko kenelläkään antaa mitään hyvää marinadiohjetta kesän grillailuja varten? Mitä tulisempi sitä parempi.

Sijainti
    Tampere
    Olen käyttänyt tätä Jatkoajasta löytynyttä cokis-marinadia ja hyvä on ollut, mä luulen että voit säädellä tulisuuden itse.

"marinadi
    2,5 dl ketsuppia
    1 dl tummaa siirappia
    2 dl coca colaa
    1 sipuli
    3 valkosipulin kynttä
    1 tuore chilipalko
    2 tl merisuolaa
    2 tl paprikajauhetta
    2 rkl balsamicoa
    1 ruukku tuoretta basilikaa

Sekoita ainekset tehosekoittimessa tasaiseksi kastikkeeksi.
    Marinoi grillattavat lihat, kalat tai kasvikset kastikkeessa. Annos on iso, säästä osa kastikkeeksi.
    Sivele marinadia ruokien pintaan myös grillaamisen aikana.

Marinadi sopii kastikkeeksi grillatulle lihalle tai makkaralle. Voit lisätä kastikkeeseen kuutioitua punaista paprikaa ja ananasta."

Joo näin on! Susi-ihminen's Avatar
    Sijainti
    Tampere
    Rohkenen uusille poluille ja kokeilemme paahtopaistia. Kirjoista ja netistä selailin neuvoja, joko paahtopaisti tai sisäpaisti oli ehdotuksena, päädyin sisäpaistiin kun löytyi pienempi/halvempi köntti, ei niin harmita jos menee vituiksi. Vaikka ohje on sen verran helppo ettei tuota oikein voi mokata, pannun kautta uuniin ja pois sitten kun paistolämpömittari näyttää sopivaa lämpöä. Siitä sitten ohjeiden mukaan eteenpäin ja mieluisien lisukkeiden kanssa tuulensuojaan. Sitä jääkin sen verran että voi leivälle sijoittaa ja niin edespäin, toivottavasti onnistuu ja maistuu. Muistaa vaan maustaa kunnolla suolalla ja pippurilla.

EDIT: Kättelen itseäni ja taputan toisella kädellä olalle, hyvin onnistui. Parannuksen paikat: Olisi voinut vetää pannulla hieman ruskeammaksi ja lisää suolaa.
    Viestiä on viimeksi muokannut Susi-ihminen; 27.04.2012 20:54.
    Saatana saa taas hävetä.

Sijainti
    Tampere
    Eilisestä saakka teki niin kovin mieli hodaria ja kävin sitten tänään kaupasta hakemassa tarvikkeet, eli nakkia, sämpylää, sipalia paahdettuna ja normaalina, kurkkusalaattia ja jotain kastiketta.

Ei lainkaan sitä mitä yöpalahodarit on. Pitäisiköhän nakit ja sämpylät jotenkin höyryttää.

What, näin just Anne Hathawayn tissin telkkarissa. Kaikki ok nyt.

Johtava's Avatar
    Sijainti
    Espoon erityistalousalue
    Quote Alkuperäinen viesti Nokkis Lue viesti.
    Ei lainkaan sitä mitä yöpalahodarit on. Pitäisiköhän nakit ja sämpylät jotenkin höyryttää.
    nakit kattilassa ja sämppärit mikron kautta

Käyttäjätunnuksesi tietoja

• Et voi avata uusia ketjuja.
  • Et voi vastata viesteihin.
  • Et voi lähettää liitteitä.
  • Et voi muokata viestejäsi.
  •  
  • BB-koodi on päällä
  • Hymiöt ovat päällä
  • IMG-koodi on päällä
  • [VIDEO] code is päällä
  • HTML-koodi on pois käytöstä