Sivu 1 / 54 1231151 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1 - 20 Yht. 1079

Ketju: Sekalaista lätinää työn tekemisestä

Sijainti
    Helsinki

Sekalaista lätinää työn tekemisestä

Tosiaan, meille tuli nyt valikoimiin myös tuo Dimex. Ja kun verkossa on houkutteleva tarjous, niin kylläpä on paljon verkkokauppatilauksia. Koko aamupäivän säätänyt niitä, ja vielä on homma vaiheessa. No, ei nyt välttämättä myymäläpiälikön hommaa sillai varsinaisesti, mutta ollaan sairasteluiden vuoksi myyntiedustajan kanssa paikalla kahdestaan ja on kyllä parempi juttu että mä hoidan nuo vähänkin aateekoohommia vaativat askareet.

Ensi viikolla vihdoin Göteborgiin pääkonttorille, keskusvarastolle, paikallisiin myymälöihin jne. On jo aikakin.
    "Maalaa itse taulusi, voit säästää jopa miljoonia."

Moderaattori obi-wan's Avatar
    VKaixwx.jpg

Tämän hetken mielipide töistä
    I myself am made entirely of flaws, stitched together with good intentions

Mä oon nähny Sirpan!

Sijainti
    Helsinki
    No niin. Toimari varasi säästölennot köötteporiin, vaihto stukholmassa. Noh, kone 1,5 tuntia myöhässä heti startissa ja jatkolento kusi.

Kaljalle?

Edellinen työsuhde päättyi perjantaina ja huomenna on lento uuden työpaikan maisemiin Espanjaan. Maanantaina alkaa sitten uudet hommat, ihan jännää.

Karamahti's Avatar
    Sijainti
    Helsinki
    Quote Alkuperäinen viesti macnevis Lue viesti.
    Edellinen työsuhde päättyi perjantaina ja huomenna on lento uuden työpaikan maisemiin Espanjaan. Maanantaina alkaa sitten uudet hommat, ihan jännää.
    Mikäs se semmonen karvaranneduuni on?

Itsellä on projektiryhmän kokous päällä ja kiinnostaa kuin pauna kakkaa. Ei tule yhtään pahempaan paikkaan tämä vajaan kahden viikon "kesä"loma. On ollut motivaatio hakusessa erinäisistä syistä parisen kuukautta ja uutta duunia olisi isommalta kilpailijalta tarjolla ensi kevääksi. Paremmalla liksalla vielä. Päätöstä ei suinkaan vaikeuta parin päivän päästä tuloutuva tulospalkkion tapainen, joka oli itsestäni ja kolleegastani johtumattomista syistä noin 30% siitä mitä olisi pitänyt. Vituttaa vaan kun mukavuuden haluisena kaverina haluaisin jatkaa nykyisessä, palkitsemispolitiikassaan vajavaisessa, firmassa muutoin kernaasti.
    Somaleilla on usein vaikeuksia visioida mielessään seuraavat, hyvään tulevaisuuteen johtavat toimenpiteet eivätkä he välttämättä osaa vakavasti suunnitella tulevaisuutta ja pohtia sitä, mitä heistä tulee tai mitä he voisivat opiskella. -Cobol

Quote Alkuperäinen viesti Karamahti Lue viesti.
    Mikäs se semmonen karvaranneduuni on?
    .
    Itseasiassa jenkkiläisen it firman Suomen sisämyyntitiimiin liityn, toki itsekin aluksi mietin minkä takia se työ Espanjasta käsin tehdään, mutta eipä tuo sijainti harmita.

Karamahti's Avatar
    Sijainti
    Helsinki
    Itseasiassa jenkkiläisen it firman Suomen sisämyyntitiimiin liityn, toki itsekin aluksi mietin minkä takia se työ Espanjasta käsin tehdään, mutta eipä tuo sijainti harmita.
    Ei varmaan harmita. Jos teillä on hyvin palkattua työtä jossa ei tarvitse osata mitään niin laita yv:tä. Olen kiinnostunut.
    Somaleilla on usein vaikeuksia visioida mielessään seuraavat, hyvään tulevaisuuteen johtavat toimenpiteet eivätkä he välttämättä osaa vakavasti suunnitella tulevaisuutta ja pohtia sitä, mitä heistä tulee tai mitä he voisivat opiskella. -Cobol

Moderaattori JanJ's Avatar
    Sijainti
    Suomi
    Edellinen työsuhde päättyi perjantaina ja huomenna on lento uuden työpaikan maisemiin Espanjaan.
    Onnea uudelle uralle, ja nauti maisemista!
    Vellun pitopalvelu - luksusta matkaan!

Quote Alkuperäinen viesti JanJ Lue viesti.
    Onnea uudelle uralle, ja nauti maisemista!
    Kiitos JanJ! Laita koodia jos oot Malagassa päin ni käydään oluella!

Nyt koneeseen.

Sijainti
    Helsinki
    No voi nyt vittu.

Toimari soitti, että mulle on maksettu vuoden alusta saakka 100€ / kk liikaa palkkaa. Kirjanpitäjän moka, siis. Ja mun pitää maksaa tuo takaisin, voi helvetin perkele. Eli jatkossa liksa on tuon satasen vähemmän, ja sitten vielä takaisinmaksu_hommat. Ei vittu saatana että sykkii suoni päässä nyt. Voi vitun perkeleen saatanan helvetin vittu että vituttaa. Vittu kun vituttaa nyt. Kiinnostaa ihan helvetisti yrittää nakutella näitä laskuja tässä. Kiinnostaa ihan vitusti työnteko ylipäätään.

Paskaa. Tässä olikin jo mukavaan suuntaan raha-asiat menossa.

Moderaattori obi-wan's Avatar
    Neuvottele huntti lisää palkkaa ja tili pysyy siinä mikä pitänyt oikeasti olla
    I myself am made entirely of flaws, stitched together with good intentions

Moderaattori JanJ's Avatar
    Sijainti
    Suomi
    Ajankohtakin kivasti keskellä jouluostos-sesonkia. (ei tuohon kuulu väliviivaa mutta laitoin sen silti)
    Vellun pitopalvelu - luksusta matkaan!

pak's Avatar
    Sijainti
    Syrjäinen tapulikaupunki Suomenlahden rannikolla
    Quote Alkuperäinen viesti Datsun Lue viesti.
    No voi nyt vittu.

Toimari soitti, että mulle on maksettu vuoden alusta saakka 100€ / kk liikaa palkkaa. Kirjanpitäjän moka, siis. Ja mun pitää maksaa tuo takaisin, voi helvetin perkele.
    Eikö kohtuus olisi, että se maksaa joka mokaa?
    huvittavan katkera

Von Cock John Cock's Avatar
    Sijainti
    Tampere
    Quote Alkuperäinen viesti pak Lue viesti.
    Kyllä hyvin pitkälle samankaltaiset ajatukset, mutta luultavasti jostain löytyy mustaa valkoisella, että työntekijän on tarkastettava että maksettu palkka vastaa sopimusta.

Tiesittekö muuten, että jos on solminut vuokrasopimuksen ja sopimukseen on laitettu peruste vuokrankorotukselle esim. elintasoindeksi, niin vuokralainen on velvollinen tarkistamaan vuokransa ilman, että vuokranantaja asiasta mainitsee.

Sijainti
    Helsinki
    Quote Alkuperäinen viesti pak Lue viesti.
    Olisi.

Quote Alkuperäinen viesti John Cock Lue viesti.
    Kyllä hyvin pitkälle samankaltaiset ajatukset, mutta luultavasti jostain löytyy mustaa valkoisella, että työntekijän on tarkastettava että maksettu palkka vastaa sopimusta.
    Just näin.

No, pahin vitutus jo meni. Mä ehdotan, että ottavat sitten (mahdollisista) bonuksista takaisin erissä, eikä ihan koko summaa. Uskoisin, että päästään sopuun (ollaan kumminkin yli budjetin).

Käyn silti Alkossa, hyvä syy ottaa punkun ja saunakaljan lisäksi vähän konua. Aina on syy juoda.

Moderaattori
    Mulle kävi datsunit viime vuonna kun oli pakko pyytää ennakkopalkkaa. Siinä oli kaikkea rahanmenoa ja -tuloa enkä oikein pysynyt kärryillä, että mitkä rahat on mitäkin. Mulle maksettiin yhden kuun palkka vahingossa kahteen kertaan enkä huomannut sitä koska kuten sanoin, rahaa meni ja tuli. Se oli kanssa kiva maksaa takaisin.

Mulle kävi joskus niin, että sain samalla tavalla vähän ylimääräistä. Enkä kertonut kenellekään, eikä kukaan asiaa ilmeisesti huomannut. Oli yhdessä edellisessä työpaikassa sellainen systeemi, että kuun 15. päivä maksettiin 400€ ja kuun viimeinen päivä loput. No, olin joskus taas juonut rahani ja pyysin heti alkukuusta tuon 400€ kottia, mutta se maksettiin myös 15. päivä ja loppukuusta tuli vielä normi tili. Hah, siitäs saivat.

Kerran mulle maksettiin räpylään sellaiset 5100€, kun olivat yhden hälytyskeikan tunnit kertoneet hälytysrahan määrällä, vaikka piti olla vain ylityötunteja. Noh piti sitten palauttaa se vajaat kolme tonnia. Mutta makuuttelin sitä kyllä omalla tilillä niin pitkään, kun kehtasin.

Toisen kerran sitten tuli sellainen kivannäköinen tili, kun maksettiin könttäsumma irtisanoutumisesta. Maksettu summa oli verojen ja muiden jälkeen sellaiset reilu 14 tonnia räpylään.

Aikoinaan kun sain ekan työsuhdeauton niin multa ei oltu vähennetty verotusarvoa ollenkaan siitä puoleen vuoteen. Mä olin itse aivan kujalla, miten se pitäisi mennä ja muutenkaan hirveesti palkkakuitteja ikinä kattele, kunhan rahaa tulee niin se on ihan ok. Sit oli vaan kiva puolen vuoden päästä maksaa seuraavat puol vuotta tuplaverotusarvoa, rakensin vielä taloa sillon niin olis ollut ihan kiva kun rahaa olisi tullut normaalisti. Noh, tyhmyydestä ja sanomattomuudesta sakotetaan...

Ketjun tagit

Käyttäjätunnuksesi tietoja

• Et voi avata uusia ketjuja.
  • Et voi vastata viesteihin.
  • Et voi lähettää liitteitä.
  • Et voi muokata viestejäsi.
  •  
  • BB-koodi on päällä
  • Hymiöt ovat päällä
  • IMG-koodi on päällä
  • [VIDEO] code is päällä
  • HTML-koodi on pois käytöstä