Sivu 1 / 3 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1 - 20 Yht. 48

Ketju: Alkoholittomat oluet, siiderit ja vastaavat tuotteet

Sijainti
    Helsinki

Alkoholittomat oluet, siiderit ja vastaavat tuotteet

Terppa! Reissulla join jonkin verran myös alkoholittomia oluita. Tästäpä pälkähti ajatus uudelle ketjulle, jos kukaan ei näistä kiinnostuisikaan niin jääpä ainakin muistilista itselle.

Taustaa: Olen vannoutunut lager-mies. Parhainta olutta on käsittääkseni Sandelsin nelonen, ja kaikki jotka osuvat lähelle ovat namia. Toisaalta pidän kuitenkin myös Guinnessista, joten ihan vähän sentään putoaa muutkin kuin ihan nuo peruslitkut.

Arvosteluasteikko on mallia erinomainen-hyvä-tyydyttävä-heikko.

Ensimmäisenä arvostellaan Krombacher Pils: http://www.alko.fi/tuotteet/731474/?fromsearch=true Alkon mukaan tuote on "Oljenkeltainen, keskitäyteläinen, keskiasteisesti humaloitu, keksinen, hennon hunajainen" No miksei, vaikka kovaan janoon saunan päälle juotuna jäi keksisyys ja hento hunajaisuus huomaamatta. Mutta millään tavalla ei ollut vetinen, eikä sisältänyt kummallista makeutta jota aina välillä näissä on. Hintaa pullolle kertyi huimat 1,65 €, pitäisin varsin edullisena.

Ehdottomasti jatkoon, arvosanaksi jotain hyvän ja erinomaisen väliltä. Katsotaan tarkemmin, kunhan harrastus etenee. Jääkaapissa odottaa Bavaria Wit Non-alcoholic, arvoin tuonkin varmasti tällä viikolla. Viikonloppu + ensi viikko menee appiukon mökillä, veikkaan ettei tämä lista kovastikaan kerry sinä aikana.

Ja toki muutkin saavat laittaa arvointejaan, sehän olisi vain mukavaa.
    "Maalaa itse taulusi, voit säästää jopa miljoonia."

Puhkuskomitee Bone's Avatar
    Lataat kuule Untappd-nimisen softan luuriin ja käytät sitä.
    Hemmetin hauska ja sinne jää kaikki talteen. Pistät sitten nimimerkin ilmi niin päästään näkemään sieltä.

Ja kyllä, alkoholittomat kiinnostaa. Varsinkin oluet. Toistaiseksi paras mihin oon törmännyt on Beck´s Blue. Ei ees huomaa että juo alkoholitonta.

Oma suosikki tältä osastolta on BrewDogin Nanny State, jota löytyy melkein joka kaupasta. Väkisin keveyksi jäävää runkoa on saatu hyvin peiteltyä reippaalla (aromi)humaloinnilla. Hinta vaan on sellainen, että mielummin ottaa kaupasta samaan hintaan esimerkiksi keisarin 66:sta.

Sijainti
    Helsinki
    Quote Alkuperäinen viesti Bone Lue viesti.
    Lataat kuule Untappd-nimisen softan luuriin ja käytät sitä.
    Hemmetin hauska ja sinne jää kaikki talteen. Pistät sitten nimimerkin ilmi niin päästään näkemään sieltä.

Ja kyllä, alkoholittomat kiinnostaa. Varsinkin oluet. Toistaiseksi paras mihin oon törmännyt on Beck´s Blue. Ei ees huomaa että juo alkoholitonta.
    Done! Ja "Datsun" oli jo ilmeisesti käytössä, nimimerkillä "100A" löytyy.

Hianoo!
    Pidän itse tuosta sovelluksesta, oluen pullon/tölkin viivakoodin skannaamalla löytää oikean oluen.
    Sitten vaan arvosteluita tekemään!

Itsekin tuli joskus ladattua untapped ja oli kyllä hauska sovellus. Meinasin alkaa kerätä listaa maistetuista oluista, mutta jotenkin sitä ei lopulta saanut päiviteltyä.

Mulla on kanssa ollut untappd kohta 1,5 vuotta käytössä. 338 eri olutta näkyy olevan nautittuna. Itse en jaksa kirjoittaa arvosteluita vaan tuo toimii lähinnä listana maisteluista. Tähdet tietty annan. Täytyykin lisäillä teidät. Itse olen nimimerkillä Mainio liikenteessä.

Mut löytää niinkin yllätyksellisellä kuin boneb nimimerkillä.

smasa's Avatar
    Sijainti
    Helsinki
    Lähtökohtaisesti juon alkoholillisina ne vähät mitä nyt ylipäänsä juon, mutta holittomillekin on paikkansa ja Alkokin on kasvattanut niiden valikoimaa kovasti viimeisen reilun vuoden aikana. Oluista Krombacherin Weizen on jäänyt mieleen hyvänä autoilijan juomana, mikäli vehnäoluista pitää. Sen sijaan useampi vuosi sitten maistamaani Amsterdam Liberatoria suunnilleen kadun edelleen, niin pahan makuinen tekele oli se.

Viineistä Barrels and Drums -valkoviini ei hävinnyt laisinkaan muille kevyille kesäviineille.

Sijainti
    Helsinki

Ooh! Bavaria Wit non-alcoholic on ihana! Oikein erinomainen vehnäolut, mahtava homma. Juu, montaa ei viitsisi juoda (kuten oikeitakaan vehnäoluita) - mutta saunakaljaksi mainio.

Sijainti
    Helsinki
    Eilen join jälleen tuon avausviestissä mainitun Krombacher Pilsin, on todella hyvää kyllä. Vastaavasti taas Beck's Blue oli melko pliisu, jopa näiden alkoholittomien joukossa.

Jääkaapissa on pari ennenkokeilematonta, Störtebecker Frei-Bier sekä Neuzeller Ginger Brause.

Quote Alkuperäinen viesti Datsun Lue viesti.
    Vastaavasti taas Beck's Blue oli melko pliisu, jopa näiden alkoholittomien joukossa.
    INFEDEL!

Ei vaan pitää kokeilla ittekin tota ekaa kun otetaan loman jälkeen ilo irti holittomista.

Sijainti
    Helsinki

Jääkaapissa on pari ennenkokeilematonta, Störtebecker Frei-Bier sekä Neuzeller Ginger Brause.
    Uh, tuo Störtebeker oli ihan kamalaa. Maistui ihan metalliselta, kuin Ipa-olut. Ehkä tuo olikin, ei tuossa sanottu. Ihan kaameaa.

Sijainti
    Helsinki

Kaupasta kävelen kohti kotia, reppu pullollaan holittomia. Toki ehdotonta suosikkiani Bavaria lageria, mutta pari uutuutta myös. Otin kolme siideriäkin, muistaakseni ainakin Golden Cap oli hyvä.

Sijainti
    Helsinki

Jumalauta miten oli nuo holittomat siiderit hyviä!!! Westons, Happy Joe ja Golden Cap. Kuivia, mutta raikkaita - nyt osui ja upposi.

Lasso Zero, belgialainen. Ei jatkoon, metallinen halpiskaljan maku.
    Ukko Pekka. Aika ok, mutta maistui yön yli auki unohtuneelta eli väljähtyneeltä.

Illan positiivisin yllättäjä, varmasti ostan uudestaankin. Lapin Kulta vaalea.
    Draft '15, pick number 1. Kiekkopesän John Scott.

Lidlin Finkbräu. Huonointa mitä tähän mennessä on kohdalle osunut.

Moderaattori obi-wan's Avatar

Quote Alkuperäinen viesti Twite Lue viesti.
    Lasso Zero, belgialainen. Ei jatkoon, metallinen halpiskaljan maku.
    Ukko Pekka. Aika ok, mutta maistui yön yli auki unohtuneelta eli väljähtyneeltä.

Illan positiivisin yllättäjä, varmasti ostan uudestaankin. Lapin Kulta vaalea.
    Lasol Zero, se olisi kovaa kamaa.
    I myself am made entirely of flaws, stitched together with good intentions

Eilen join jälleen tuon avausviestissä mainitun Krombacher Pilsin, on todella hyvää kyllä.
    On kyllä. Lähes erinomaista. Bitburger ei ollut ihmeellistä. Menee ehkä pahremman puutteessa.
    BrewDogin Nanny State oli melko erilaista. Kuin IPA-olutta mutta laimeaa sellaista.
    Krombacher oli nachojen kanssa suorastaa rokkaavaa.

Quote Alkuperäinen viesti obi-wan Lue viesti.
    Lasol Zero, se olisi kovaa kamaa.
    No nyt! Ihana denaturoinnin maku ilman päihdyttävää vaikutusta.

Käyttäjätunnuksesi tietoja

• Et voi avata uusia ketjuja.
  • Et voi vastata viesteihin.
  • Et voi lähettää liitteitä.
  • Et voi muokata viestejäsi.
  •  
  • BB-koodi on päällä
  • Hymiöt ovat päällä
  • IMG-koodi on päällä
  • [VIDEO] code is päällä
  • HTML-koodi on pois käytöstä