Sivu 1 / 35 12311 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1 - 20 Yht. 700

Ketju: Kiekkopesän alkoholinkulutuksen seurantaketju

Sijainti
    Helsinki

Kiekkopesän alkoholinkulutuksen seurantaketju

Paljonko imet lientä? Suosituksethan ovat seuraavat:

Terveen aikuisen kohtuuden raja-arvot ovat:

- Miehillä 0-24 annosta ja naisilla 0-16 annosta viikossa niin, että juodaan enintään muutama annos kerralla ja jaetaan käyttö kolmeen tai useampaan päivään.
    - Suositeltava kertakäytön maksimi (mitä yhtenä iltana juo) on naisilla 5 ja miehillä 7 annosta alkoholia.
    - Riskiraja ylittyy, kun nainen käyttää yli 16 ja mies yli 24 annosta viikossa. Kertakäytön raja on naisilla 5 ja miehillä 7 annosta.
    Ooteko koskaan laskeskelleet näitä? Tuo mieseläjän 7 annosta on aika vähän, yleensä kun lähtee vähän reippaammin liikenteeseen menee jossain 15 annoksen hujakoilla illan aikana. Niin, ja yksi annoshan on pullo keskiolutta tai vastaavaa, 12 cl viiniä tai 4 cl viinaa. Iso kolmonen on 1,5 annosta ja iso nelonen 2 annosta.

No hitto. Tämän viikon saldo vaikka on hiipinyt vain kotinurkissa on seuraava: perjantaina 2 olutta ja pari lasia viiniä = 4 annosta. Lauantaina kaksi olutta ja puoli pulloa samppanjaa = 5 annosta. Ja moraalittomuus sentään, join juuri yhden saunakaljan. Joten tämän viikon saldo on yhteensä 10 annosta alkoholia.

Tuo on aika perus-viikonloppusaldo, mutta tosiaan jos lähtee baariin niin yleensä pohjilla on jo viinipullo/sikspäkki tai vastaavaa.
    "Maalaa itse taulusi, voit säästää jopa miljoonia."

pak's Avatar
    Sijainti
    Syrjäinen tapulikaupunki Suomenlahden rannikolla
    Olen ollut tällä viikolla kohtuukäyttäjä. Torstaina otin kolme olutta ja tänään yhden.
    Kun lähden juopottelemaan, niin mielelläni otan pari päivää ja raja-arvot paukkuvat komeasti.

edit. Ja ei, en seuraa tollasia taulukoita ja suosituksia. Juon juuri sen verran kun on tarpeen.
    Viestiä on viimeksi muokannut pak; 25.03.2012 22:09.

Imen bisseä kuin elämäni riippuisi siitä. Suorastaan rakastan kaljaa ja varsinkin sen juomista. Ongelma on se, että mitä enemmän juon kaljaa, sitä enemmän mun tekee mieli juoda lisää kaljaa. Tästä syystä johtuen en arkisin edes osta paria useampaa olutta jääkaappiin. Työni ja sovitut asiat olen aina hoitanut kunnialla, mutta myönnetään; viikonloppuisin on vaikeaa olla ilman tätä ihanaa nektaria. Onneksi raivokas lenkkeily on pitänyt keskivartalon suurinpiirtein kuosissa, mutta kyllä näitä järjettömiä kerta-annoksia pitäisi pystyä pienentämään. Parilla en edes lähde kavereiden kanssa käymään, koska juomisessani on vain asennot ON ja OFF.

Btw, tätä viestiä kirjoittaessa nieltiin n. puoli tölkillistä Karhua. Tänään juon vain pari ylijäämäbisseä pois kummittelemasta, koska huomenna menen töihin.

Sijainti
    Helsinki
    Minäkään en muuten osta viikolla kaljaa. Jos jääkaapissa on, niin juon ihan saletisti. Sama jos avaa viinipullon...aina pitää vähän siemailla. Ja nuo pahvipänikäthän on ihan turmioksi, ihan huomaamattaan sitä käy hiukan napostelemassa kun ei tule edes hylsyjä.

Tulee muuten justiin Leaving Las Vegas telkkarista. Nicolas Cage ottaa tuossa aika paljon huikkaa.

Moderaattori
    En muista koska viimeksi join... ei kun jotain pari-kolme viikkoa sitten. Aloitteluihin menee yleensä noin kuusi tölkkiä ja siihen päälle mitä baarissa juo, siellä ehkä kolme-neljä. Kymmenen annosta siis illan aikana

VH87's Avatar
    Sijainti
    Vaasa
    Viimeksi join kunnon perseet reilu viikko sitten perjantaina ja lauantaina pari lasia viiniä. Tuo tuosta seurannut darra sitten laukaisi meikäläisessä paniikkihäiriömäisiä piirteitä ja tällä hetkellä pidän stressilomaa. Hirveän usein en siis juo .

Vakavasti puhuen, todella vähän tulee vedettyä, eli ennen tuota edellämainittua taisi olla uutenavuotena, sitä ennen jouluna ja sitten en edes muista. Tuota tissuttelun jaloa taitoa en ole oppinut kyllä koskaan, joten sinänsä olen kateellinen niille jotka voivat hyvällä omallatunnolla mennä keskiviikkona jääkaapille ja ottaa muutaman oluen. Itselläni ei ikinä onnistuisi.
    "Jokin poikakalenteri pitäisi varmaan äkkiä tehdä, mutta siinäkin menee hetken aikaa, ennen kuin siitä saisi rahoja. Ja sen pitäisi olla tarpeeksi härski, jotta sen joku viitsisi ostaa, hän puntaroi."

-Mikko Manner pohtii ratkaisua K-Laserin taloudellisen tilanteen kohentamiseksi

Sijainti
    Helsinki
    Mitäs meni tällä viikolla? Ööö. Torstaina pikkuisen kuoharia ja pieni lasi viiniä klassisesti ruoan kanssa, 1 annos. Perjantaina...puoli pulloa viiniä ja pari pientä Sandelsia - 5 annosta. Lauantaina yksi siivu jallua, pari Sandelsia ja pari pientä viinilasillista - 5 annosta. Eli yhteensä 11 annosta. No voisi se määrä toki vähän vähemmänkin olla kun on vaan kotonurkissa, ehkä noi bisset voisi vaikka jättää juomatta.

Pääsiäisenä on kaverin varpajaiset ja annan mennä, tuolloin ei annoksia laskeskella vaan juhlitaan ja tupakoidaan kovasti!

Von Cock John Cock's Avatar
    Sijainti
    Tampere
    Tämä viikko 0 alkoholiannosta. Seuraavalla viikolla varmaan tarvii muutamat ottaa mutta ei liikaa ettei laihdutusprojekti mene pilalle

Sijainti
    Helsinki
    Quote Alkuperäinen viesti Nokkis Lue viesti.
    Tämä viikko 0 alkoholiannosta. Seuraavalla viikolla varmaan tarvii muutamat ottaa mutta ei liikaa ettei laihdutusprojekti mene pilalle
    Alkoholissa on kyllä aivan saakelisti kaloreita. Tai sitten juot ja unohdat syömisen.

Sijainti
    Tampere
    Quote Alkuperäinen viesti Datsun Lue viesti.
    Alkoholissa on kyllä aivan saakelisti kaloreita.
    On siinä joo, ja toi syöminen on jotenkin kai vähän välttämätöntä puuhaa, niin mieluummin sitten ruokaa kuin sitä juomaa.

Moderaattori
    Edellisen viikon saldo: Sekä keskiviikkona että lauantaina tuli otettua jotain vähän yli 10 annosta, mutta pysyinpähän silti "kohtuuden raja-arvoissa".

Sijainti
    Helsinki
    Quote Alkuperäinen viesti tutzba Lue viesti.
    Edellisen viikon saldo: Sekä keskiviikkona että lauantaina tuli otettua jotain vähän yli 10 annosta, mutta pysyinpähän silti "kohtuuden raja-arvoissa".
    Kerralla maks. 7 annosta on suositus. Muistathan hävetä nyt. Hyi! Senkin lalli.

Moderaattori
    Kerralla maks. 7 annosta on suositus. Muistathan hävetä nyt. Hyi! Senkin lalli.
    No puoliksi sentään pysyin, koska en ylittänyt tuota koko viikon raja-arvoa.

Sijainti
    Helsinki
    Quote Alkuperäinen viesti tutzba Lue viesti.
    No puoliksi sentään pysyin, koska en ylittänyt tuota koko viikon raja-arvoa.
    HYI! HYIHYI! Moraalittomuus.

Ei hitto...mä just mietin noita tulevia varpajaisia ensi perjantaina. Niissähän kiskotaan aika tavalla...olisi varmaan ihan shokki jos joku laskisi paljonko just mä join. Varmaan joku 20 annosta kun kerran jo klo 17 aloitetaan. Hups heijaa!

Eilen otin saunan jälkeen yhden Tuborgin. Siinä on varmaan ainoa huhtikuun annokseni. Kun ei kiinnosta niin ei vaan kiinnosta.

Sijainti
    Helsinki
    Quote Alkuperäinen viesti gato negro Lue viesti.
    Eilen otin saunan jälkeen yhden Tuborgin. Siinä on varmaan ainoa huhtikuun annokseni. Kun ei kiinnosta niin ei vaan kiinnosta.
    Ootko muuten koskaan ottanut enempää? Kyllästynyt jossain vaiheessa? Vai tykännyt aina vaan enemmän olla selvin päin? Vai jotain muuta?

Ootko muuten koskaan ottanut enempää? Kyllästynyt jossain vaiheessa? Vai tykännyt aina vaan enemmän olla selvin päin? Vai jotain muuta?
    Kun olin 17-20 vuotias niin silloin oli ihan mukavaa ottaa "keittoa" viikonloppuisin kaverereiden kanssa. En mä silloinkaan koskaan mitään törkeitä kännejä vetänyt, mutta kuitenkin maistui. Sitten vaan jostain syystä lopahti kiinnostus baareja, yökerhoja ja alkoholia kohtaan ihan totaalisesti, ei mitään erikoista syytä ole.

Nyt muutama olut tai lasi viiniä silloin tällöin, ei kummempaa.

Sijainti
    Helsinki
    Quote Alkuperäinen viesti gato negro Lue viesti.
    Nyt muutama olut tai lasi viiniä silloin tällöin, ei kummempaa.
    Ei huono, ei ollenkaan. Arvostan kovasti, vaikka tuleekin näillä palstoilla kovasti hehkuteltua kuinka kiva on vetää pienet känät. Onhan se, aina välillä. Ne onkin ne vahinkoöverit joita silloin tällöin sattuu kun pistää harmittamaan, niistä pitäisi päästä eroon.

Sijainti
    Tampere
    Ei huono, ei ollenkaan.
    Joo ei missään tapauksessa. Kukin tyylillään ja makunsa mukaan. Meikäläinen kyllä kuuluu siihen osuuteen josta on kiva istahtaa sohvalle, kaataa konjakkia lasiin ja alkaa tahkoamaan vaikkapa pleikkaria pikku kalsarikänneissä.

Itse juon välillä enemmän ja välillä vähemmän... Nyt opiskelujen aikaan varmaan sen kolme kertaa kuukaudessa olen humalassa. Viinilaseja en ole nyt jaksanut ostaa, ettei tule juotua kotona yksin ainakaan. Tosi harvoin ostan kotiin kaljaakaan. Baareissa ja rafloissa tulee se vähä juotua ja sitten tietysti kaupasta jos ostan, niin juon kavereilla.

Vaikea ymmärtää, mitä se tarkoittaa kun on alkoholista riippuvainen, kun en ole tupakkaankaan onneksi jäänyt koukkuun. Se on kyllä huolestuttavaa, jos joskus alkaisi päivittäin juomaan lasin viiniä tms. Välillä tosin on niitä tutkimuksia, että viinilasi päivässä olisi ihan terveellinen. Tosin siihen joku vastasi, että ei se mustaherukkamehu hirveästi eroa. Täytyyhän se myöntää, että alkoholi vaan tuppaa rentouttamaan vähän paremmin. Pitemmän päälle voi sitten kuitenkin olla enemmän negatiivisia seurauksia, jos ei muuten enää rentoutua osaa.
    Viestiä on viimeksi muokannut All_Time_High; 27.04.2012 19:48.

Ketjun tagit

Käyttäjätunnuksesi tietoja

• Et voi avata uusia ketjuja.
  • Et voi vastata viesteihin.
  • Et voi lähettää liitteitä.
  • Et voi muokata viestejäsi.
  •  
  • BB-koodi on päällä
  • Hymiöt ovat päällä
  • IMG-koodi on päällä
  • [VIDEO] code is päällä
  • HTML-koodi on pois käytöstä