Sivu 1 / 53 1231151 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1 - 20 Yht. 1049

Ketju: Mitä söin/syön tänään?

Sijainti
    Helsinki

Mitä söin/syön tänään?

Quote Alkuperäinen viesti Datsun Lue viesti.
    Olen kasvissyöjä. Haluaako muka joku ihan oikeasti kuulla mitä mä syön?
    Eksotiikkaa! No mutta. Mäpäs kerron mitä söin tänään:

- aamupalaksi kaurapuuroa raejuustolla ja mansikkahillolla + puoli litraa vettä ja kupillinen mustaa kahvia. Tällä lähtee jokainen arkiaamu.
    - asiakkaan luona pari kuppia kahvia + sämpylä (kyllä, napsin vaivihkaa keittokinkut välistä veks).
    - lounaaksi ABC:n noutopöydästä puoli lautasellista erilaisia salaatteja + paistinperunaa & uunilohta
    - kotona taas juustovoikkarit ennen säbätreenejä
    - illalliseksi vaimo oli pyöräyttänyt tuommoisen tulisen linssikeiton joka oli vallan helvetin hyvää!

Mä syön oikeastaan joka arkipäivä näin: aamupala, lounas, välipala, päivällinen, iltapala. Useimmiten on päivälliseksi kotona jotain oikeaa ruokaa/vaimo väsää jotain. Viikonloppuisin sitten vähän vapaampi meno. Villiä.

Kerro mitä sä syöt, ja milloin. Ja miksi.
    "Maalaa itse taulusi, voit säästää jopa miljoonia."

Von Cock John Cock's Avatar
    Sijainti
    Tampere
    Etkö sä syö lihaa maun takia vai jonkun periaatteen takia? Kala kuitenkin maistuu, joten ilmeisesti kyse ei ole mistään elävän kunnioittamisesta.

Itsehän vetelin tänään kaurapuuron aamupalaksi ja aina yhtä herkullista makaroonimössöä lounaaksi ja savulohta päivälliseksi. Kai tässä voisi vielä jotain iskeä naamariin.

Joo näin on! Susi-ihminen's Avatar
    Sijainti
    Tampere
    Aamupalaksi en osaa syödä mitään, kahvia juon, paha tapa jäänyt. Tänään syöpöteltiin tietenkin itse tehdyillä lihapullilla, niihin riittävästi mausteita, tuorepastaa (juuri sitä mikä selosteen mukaan saattaa sisältää nilviäisiä), pastakastiketta purkista. Oli ihan okei pöperöä, lihapullien laatu alkaa olemaan kohdillaan pikkuhiljaa, harjoitus tehoaa. Palleroita jäi vielä huomiseksi, jotain lisuketta niille pitäisi loihtia. Ruuanlaittajana toimin suunnilleen 99/100 minä, useimmiten onnistuu ja perusmätöissä ei ohjeita tarvita.
    Saatana saa taas hävetä.

Sijainti
    Helsinki
    Quote Alkuperäinen viesti Nokkis Lue viesti.
    Etkö sä syö lihaa maun takia vai jonkun periaatteen takia? Kala kuitenkin maistuu, joten ilmeisesti kyse ei ole mistään elävän kunnioittamisesta.
    Pitkä tarina, useita syitä. Mutta tiivistettynä: en halua. Suurin syy taitaa olla tuotantoeläinten kohtelu, tai eläimien kasvattaminen ruoaksi ylipäätään. Niin, sekä ympäristöasiat tietysti. Luomulihaa voin joskus syödä (vaikka ongelmia on sielläkin), ja riistaa toisinaan syönkin. Broileriin ja kalkkunaan en enää tänä päivänä koske kuin äärimmäisessä hädässä. Kyllä mä tiedän mitä kaikkea kalankasvatus aiheuttaa, ja yritän valita mahdollisuuksien mukaan jostain lähistöltä pyydettyä fisua. Ihan vegaaniksi minusta ei sentään ole. Niin ja maitotuotteita + kananmunia kyllä menee, luomuna toki nekin.

Äsken söin banaanin

Von Cock John Cock's Avatar
    Sijainti
    Tampere
    Mutta tiivistettynä: en halua.
    Oke, tuon mä ymmärrän. Jotenkin meikäläisen ymmärrykseen ei mahdu nämä täysin totaalisesti kaikesta eläinperäisestä kieltäytyvät juureksenmussuttajat jotka perustelevat typerillä "lehmään sattuu kun sitä lypsetään" perusteluillaan ruokavaliotaan, mutta kukin tyylillään. Ei ole meikäläiseltä pois.

Söin sellaisen laihduttajan iltapalan, tomaattia, sipulia, mustapippuria ja vähän etikkaa. Öljykin jäi pois kun en raaskinut.

Tänään söin 700 grammaa jauhelihaa.

Moderaattori
    kananmunia kyllä menee, luomuna toki nekin.
    Nyt kun tuli vuoden alusta tuo EU:n uusi direktiivi häkkikanaloista vai mistä olikaan, niin sen jälkeen on aika moni munatuottaja lopettanut ja n. 300 000 kanaa on siirtynyt paremmille maille munimaan. Tuo on kyllä tylyä.

Ruuan suhteen olen kaksinaismoralisti. Suurimman osan aikaa syödään eettisesti oikein, tai siis vältetään eettisesti arveluttavia tuotteita. Viimeksi boikottiin meni kalkkuna. Ja sitten välillä mätetään taas oikein huolella, kun se on vaan niin hyvää. Paitsi siis kalkkunaa.

Aamulla teen ruisleipävoikkarit ja otan mukaan duuniin. Normaali lounas ja sitten pakerran iltasafkan, kun tulen ennen vaimoa töistä kotiin. Iltasafka ei sisällä oikeastaan koskaan punaista lihaa. Useimmiten ei lihaa ollenkaan. Äyriäisiä menee jonkun verran pastan tai risoton kyljessä. Viikonloppuisin kokataan yhdessä ja lopputulos on ainakin 9 kertaa 10:stä niin hyvää, että kehtaisi tarjota vieraillekin.

Bravuurit:
    - tattirisotto
    - Lamminpään lumous
    - kasvislasagne
    - linssikeitto korianterijugurtilla
    - italialainen tomaattikeitto
    - pasta Bolognese
    - katkarapu-kesäkurpitsa-paprika-härdelli mustapapulisukkeella
    - bataattikeitto

Seuraava tavoite: autenttinen gumbo. Nyt vedetään jotain Pirkka-reseptiä, joka saisi Rick Baylessin kääntymään haudassaan.

Sijainti
    Helsinki
    Quote Alkuperäinen viesti tutzba Lue viesti.
    Nyt kun tuli vuoden alusta tuo EU:n uusi direktiivi häkkikanaloista vai mistä olikaan, niin sen jälkeen on aika moni munatuottaja lopettanut ja n. 300 000 kanaa on siirtynyt paremmille maille munimaan. Tuo on kyllä tylyä.
    Jep, parempaan suuntaan mennään. Mun päässäni (toivottavasti) nopea kuolema on parempi kun eläminen koko surkean elonsa ajan ahtaudessa ja kurjuudessa. Mutta aika vähän noilla luomumunijoillakaan on tilaa. Ja "ulkoilumahdollisuus" usein tarkoittaa sitä että seinässä on joku aukko josta periaatteessa pääseekin ulkoilemaan, mutta iso osa näistä kanoista ei sinne edes uskaltaudu. Mutta tää on tämmöstä, jotain on pakko kuitenkin syödä. Ja mä vähän luulen että veganismi ei enää ole elimistölle oikein hyvä juttu, voi olla väärässäkin.

Nyt tekee niin kauhiasti sushia mieli ettei mitään järkeä. On varmaan pakko mennä tuohon Sellon kiinalaiseen, siellä on siis japsisafkaa buffapöydässä kans.

Steyer's Avatar
    Sijainti
    Nummela/Hanko
    Tänään söin Täffän spagetin, oli pitkästä aikaa aivan saatanan hyvää. Keittöhenkilökunnan tytöt vois kyl pikkasen laihduttaa niin olis ollut oikein hyvä ruokailu.

Moderaattori
    -aamupalaksi puuroa joskus puoli kahdeksalta
    -lounaaksi perunoita ja possunsuikalekastiketta, olisiko ollut yhdeltä
    -seuraavan kerran syönkin varmaan illalla leipää ja sitten nukahdan

Aamiaista en syö oikeastaan koskaan.
    Aamiaiseksi kalakeittoa töissä 14.00
    ja rullakebab n. 18.40.

Aamiainen: -
    "aamiainen" silakoita ja perunaa töissä kello 14:15
    siinä ainoat ruuat tähän mennessä, kai pitää jotain syödä vielä.

Aamiaiseksi kaksi siivua pekonia, kaksi keitettyä kananmunaa ja näkkileipä juustolla ja kinkulla. Juomaksi lasi maitoa.

Lounaaksi meni Chicken Gordon Bleu ja paistettuja kasviksia. Kanasta raavin sen jauhon pois pinnasta.

Illemmalla sitten sirloin beef steak ja salaattia. Iltapalaksi maapähkinöitä.

Kun on vapaapäivä niin maistuu aaminen. Saa herätä rauhassa ja syödä kun huvittaa. Juuri vedän jugurttimysliä ja jugurttia, tuoremehua yms. yms.
    Mutta työaamuina ei voi edes katsoa jääkaappiin päin, on niin huono olo ettei voi kuvitella syövänsä mitään. Sitten tulee vedettyä ensimmäistä kertaa ruokaa joskus kello 14:00. Ei ole hyvä asia mutta niin se on. Joskus töistä kotiin tullessani noin kello 17 tajuan että en ole kokopäivänä syönyt mitään.

Tänään kokataan osso buccoa ilman ossoa tahi buccoa. Ihastuimma osso buccon soosiin niin, että päätimme varioida sen pääsiäisen kunniaksi ja vaihtaa lihan lampaanpaistiksi. Esikuvana ollut klassikkoannos ei vaan oikein lihan puolesta iskenyt makuhermoon. Ihajjees, no golden ticket.

Moderaattori
    Aamupalaksi banaani, välipalaksi hyvinkin terveellistä lihapiirakkaa ja limsaa ja nyt kohta salaattia, täytettyjä uuniperunoita ja yrttivoipatonkeja.

Quote Alkuperäinen viesti Alvary Lue viesti.
    Tänään kokataan osso buccoa ilman ossoa tahi buccoa. Ihastuimma osso buccon soosiin niin, että päätimme varioida sen pääsiäisen kunniaksi ja vaihtaa lihan lampaanpaistiksi. Esikuvana ollut klassikkoannos ei vaan oikein lihan puolesta iskenyt makuhermoon. Ihajjees, no golden ticket.
    Tää pääsee Hollywoodiin. Jumalaare että oli hyvää! I am the next American Idol! Tai Top Chef. Mieluiten ihan kuinka vaan.

Sijainti
    Helsinki
    Aamupalaksi klassikko, kaurapuuroa raejuustolla ja mansikkahillolla. Lounaaksi kasvisbolognesetäytteiset paprikat ja salaattia, kotiin päästyäni tein suolakurkkupaahtoleivät.

Juuri söin lautasellisen ehkäpä maailman parasta kasvislasagnea ikään kuin illalliseksi. Jessus mikä makujen harmonia. Kiitti vaimo, kiitti!

Moderaattori JanJ's Avatar
    Sijainti
    Suomi
    Aamupalaksi pari kuppia kahvia, lounaaksi kahvia. Sitten vähän lisää kahvia. Iltapalaksi paistoin kananmunaa, 4 bratwurstia ja lämmitin juustopatongin. Vähän kiireinen päivä...

Käyttäjätunnuksesi tietoja

• Et voi avata uusia ketjuja.
  • Et voi vastata viesteihin.
  • Et voi lähettää liitteitä.
  • Et voi muokata viestejäsi.
  •  
  • BB-koodi on päällä
  • Hymiöt ovat päällä
  • IMG-koodi on päällä
  • [VIDEO] code is päällä
  • HTML-koodi on pois käytöstä