Sivu 1 / 80 1231151 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1 - 20 Yht. 1587

Ketju: Pirssillä kuuhun - autoiluketju

VH87's Avatar
    Sijainti
    Vaasa

Pirssillä kuuhun - autoiluketju

Sen verran pakko brassailla, että kun keväällä ilmoitin ostaneeni Citroën C4-merkkisen auton, en saanut yhtään positiivista kommenttia. Nyt olen kohta omistanut sen jo vuodenpäivät, eikä yhtään ainoaa vikaa ole ilmaantunut. Tuohan ei ole autolle ikä eikä mikään, mutta myhäilen tyytyväisenä kuunneltuani sitä palautetta, jonka mukaan se hajoaa viimeistään kuukauden, kesän, talven, syksyn tai kevään jälkeen. Loistava peli ja mukava ajella, vaikka kaupungissa enimmäkseen pyöritäänkin.

Nyt sitten vaan pippelinjatke-vääntöä pystyyn!

Von Cock John Cock's Avatar
    Sijainti
    Tampere
    Meikäläisellä on samasta konsernista 407 Pösö. Kolme litraisella pannulla ja automaatilla on mukava ajella, kestänytkin aika hyvin mutta nuo ranskalaisen anturiviat pikkuisen nyppii. Ikäähän tuolla jo alkaa olemaan kun on vuodelta 2004, joten vaihto on edessä. Olisiko sitten sitikka seuraava. Alfa Romeotakin olen miettinyt, mutta joko siinä alkaisi olemaan liiaksi uhkapeliä..

VH87's Avatar
    Sijainti
    Vaasa
    Tuo Alfahan on yleensä Sitikkamiehen kakkosauto, kesäpelinä varmaan ihan kiva joku Spider. Toisaalta, kyllähän sitä uuttakin mallia koko ajan ulos pukkaa ja pientä profiilinnostoa ollut havaittavissa.
    "Jokin poikakalenteri pitäisi varmaan äkkiä tehdä, mutta siinäkin menee hetken aikaa, ennen kuin siitä saisi rahoja. Ja sen pitäisi olla tarpeeksi härski, jotta sen joku viitsisi ostaa, hän puntaroi."

-Mikko Manner pohtii ratkaisua K-Laserin taloudellisen tilanteen kohentamiseksi

Tuli vaihdettua VAG VAGiin. Reilu 300t km ajettu Golf vaihtui reilut 100t km ajettuun Golffiin. Tosin samalla vaihtui farmari viistoperään. Äärimmäisen tyytyväinen, kyseessä GT Sport versio eli tehtaan alusta, sporttipenkit, kuus lovinen laatikko, 170hp, hallintalaitteet paremmat kuin 1,9 litrasessa normiversiossa. Ainoa mikä lähtee vaihtoon on soitin, onnetonhan tuo VW:n oma soitin on, joku kunnon soitin tilalle niin saa USB:n kiinni eikä lopu biisit kesken.
    Niin, onhan tuossa se etuovien alaosien jäätymisongelma talvella, mutta menee vielä tehtaan takuuseen, joten eipä tarvitse siitäkään välittää.
    Hanki kestovitutus - kannata IFK:ta.

Quote Alkuperäinen viesti Nokkis Lue viesti.
    Alfa Romeotakin olen miettinyt, mutta joko siinä alkaisi olemaan liiaksi uhkapeliä..
    Oli kyllä rohkaisevaa katsastaa Alfa Romeota, kun katsastusmies toteaa alkuun, että Suomessa sokeat tekee pärekoreja ja Italiassa autoja. Tosin katsastusmiehen kiusaksi autosta ei löytynyt mitään mistä olisi voinut antaa hylsyn.

156 Alfa tosiaan itsellä. Kyllähän sen huomaa, että se on italialainen, mutta toisaalta on kyllä persoonallinen ja todella hyvä ajaa. Ehdottomasti mukavin auto ajaa, jolla olen ikinä ajanut.

Meni hermot 9.2 litran keskikulutukseen ja tein ajotapamuutoksen tuossa 2 kuukautta sitten. En ollut kaahaaja, mutta ajotapani oli joutuisa. Olen tankannut varmaan viimeiset 6 vuotta kortilla, kunnes pari kuukautta sitten jostain syystä tankkasin käteisellä. Laitoin automaattiin 15 € ja sain sillä 9,6 litraa, siinä vaiheessa tajusin että sillä pääsen ajamaan vain hieman yli 100 km. Silloin ymmärsin miten kallista autoilu oikeastaan on ja tein muutoksen. En ole edelleenkään liikenteentukkona, en aja alinopeutta. Aloin ennakoimaan, käyttämään vakionopeudensäädintä mahdollisimman paljon jne, ihan pikkujuttuja ja olen saanut keskikulutuksen tippumaan 8.2 litraan.

Joo näin on! Susi-ihminen's Avatar
    Sijainti
    Tampere
    Quote Alkuperäinen viesti Simba Lue viesti.
    156 Alfa tosiaan itsellä. Kyllähän sen huomaa, että se on italialainen, mutta toisaalta on kyllä persoonallinen ja todella hyvä ajaa. Ehdottomasti mukavin auto ajaa, jolla olen ikinä ajanut.
    Ennen kaikkea, aivan äärimmäisen komean näköinen pirssi. Kunhan siinä ei ole nimensä mukaista spoileria takakontin päällä, se pilaa auton tyystin.
    Saatana saa taas hävetä.

Quote Alkuperäinen viesti gato negro Lue viesti.
    Meni hermot 9.2 litran keskikulutukseen ja tein ajotapamuutoksen tuossa 2 kuukautta sitten. En ollut kaahaaja, mutta ajotapani oli joutuisa. Olen tankannut varmaan viimeiset 6 vuotta kortilla, kunnes pari kuukautta sitten jostain syystä tankkasin käteisellä. Laitoin automaattiin 15 € ja sain sillä 9,6 litraa, siinä vaiheessa tajusin että sillä pääsen ajamaan vain hieman yli 100 km. Silloin ymmärsin miten kallista autoilu oikeastaan on ja tein muutoksen. En ole edelleenkään liikenteentukkona, en aja alinopeutta. Aloin ennakoimaan, käyttämään vakionopeudensäädintä mahdollisimman paljon jne, ihan pikkujuttuja ja olen saanut keskikulutuksen tippumaan 8.2 litraan.
    Onko meikä ihan vääräss vai miksi oon siinä käsityksessä että vakkari ei välttämättä edes laske kulutusta?

Quote Alkuperäinen viesti Turhapuro Lue viesti.
    Onko meikä ihan vääräss vai miksi oon siinä käsityksessä että vakkari ei välttämättä edes laske kulutusta?
    En tiedä yleisellä tasolla asiasta, mutta omalla kohdallani on varmasti laskenut. Ajotyylini oli levotonta ja nopeus pääsi aina moottoritiellä useasti nousemaan liian suureksi. Nyt nopeus on kokoajan vakio enkä huomaamattani paina kaasua, nosta nopeutta ja sitäkautta kulutusta.

"Vakionopeudensäädin kuluttaa muuten taloudellisesti ajavalla enemmän polttoainetta. Raskaan kaasujalan omaavalla kuljettajalla se voi kuitenkin säästää polttoainetta." Tämä pätee kyllä minuun. Lähde http://www.tarkkamarkka.com/matkailu...n-ajotapa.html
    Viestiä on viimeksi muokannut gato negro; 04.12.2011 20:41.

Itsellä vakionopeudensäädin auttaa ajamaan paremmin rajoitusten mukaan. Normaalisti käy helposti, niin että ajaa pientä ylinopeutta, mutta vakkarin kanssa ajaessa ei alamäissäkään vahingossa vauhti nouse. Jonossa ajaessa on vaan ikävää, kun saa koko ajan olla säätämässä nopeuttansa.

Onkos noissa uudemmissa autoissa muuten kuinka laajalti käytössä vakkarin yhteydessä ominaisuus, että pitää siihen edellä menevään etäisyyden vakiona?

Kun työmatka muuttui kaupunkipainotteiseksi, päätin hankkia siihen sopivan auton: pieni kulutus ja automaattivaihteisto. No, muutama vaihtoehto oli ja lopulta päädyin hankkimaan Honda Jazz Hybridin.
    Nyt kohta puoli vuotta ollut alla ja ei mitään negatiivista sanottavaa. Autossa on mukana "ohjelma", joka opettaa ajamaan taloudellisemmin. Mittariston valot ja muut muuttuvat sen mukaan kiihdytätkö tai jarrutatko taloudellisesti ja tuollaista. Jos ajat taloudellisesti saat ruudussa näkyvään kukkaan terälehtiä ja tollasta.

Kun sain auton, keskikulutus oli jotain 5,8 litraa / 100 km. Nyt se oli viime tankilla 5,1 litraa / 100 km. Kyllä se vielä alle tuon 5,0:nkin menee kun vähän tsemppaa.

Quote Alkuperäinen viesti Simba Lue viesti.
    Itsellä vakionopeudensäädin auttaa ajamaan paremmin rajoitusten mukaan. Normaalisti käy helposti, niin että ajaa pientä ylinopeutta, mutta vakkarin kanssa ajaessa ei alamäissäkään vahingossa vauhti nouse. Jonossa ajaessa on vaan ikävää, kun saa koko ajan olla säätämässä nopeuttansa.

Onkos noissa uudemmissa autoissa muuten kuinka laajalti käytössä vakkarin yhteydessä ominaisuus, että pitää siihen edellä menevään etäisyyden vakiona?
    Ja onhan se helvetin mukavampaa ajaa pitkää matkaa ku saa lepyttää jalkaa.

Ja toisekseen mikään ei vituta niin paljoa kuin se, että edellä ajava ajaa välillä 96, sitten 105 ja taas joku 101. Saat olla jatkuvasti itsekkin vaihtelemassa vauhtia. Joten vakkari päälle ja naps, vauhti on tasainen.

Ainakaan isännän uudessa autossa ei ole tuota "jarruttavaa" vakkaria. Ja auto on vm. 2011. En sitten tiedä Bemareista yms.

Polttoaine.net -sivuston mukaan halvin 95E10 maksaa 1.439 € / l ja halvin 98E5 1.499 € / l. Itse tulee tankattua 98E5 vaikka kyllä tuo E10 kävisi myös omaan autoon. Ja jos tankkaan Shellillä niin sitten V-Poweria ennemmin kuin E10. Mitä muut palstalaiset tankkaavat, onko vielä E10 "boikottia"?

Quote Alkuperäinen viesti gato negro Lue viesti.
    Polttoaine.net -sivuston mukaan halvin 95E10 maksaa 1.439 € / l ja halvin 98E5 1.499 € / l. Itse tulee tankattua 98E5 vaikka kyllä tuo E10 kävisi myös omaan autoon. Ja jos tankkaan Shellillä niin sitten V-Poweria ennemmin kuin E10. Mitä muut palstalaiset tankkaavat, onko vielä E10 "boikottia"?
    E10-boikotti menee suoraan Junttimaisinta mitä tiedät -ketjuun. Onhan toi nyt joka ikisessä testissä todistettu, että ei ole mitään järkeä tankata 98:a jos vaan autolle käy E10.
    Mut joo, Timo Soini varmaan boikotoisi.

Sijainti
    Helsinki
    Yhdistelmä vakionopeussäädin-etäisyyden valinta on parasta mitä olen ratin takana kokenut. Ensin sijoittuu vain sopivaa vauhtia edellä ajavan taakse ja plussaa vähän lisää vauhtia ja säätää etäisyyden. Sen jälkeen voi ajella mukavasti menemään eikä tarvitse säädellä nopeutta ollenkaan.

Valitsin uudeksi virka-autoksi tällä kertaa Skoda Superbin. Kaikilla herkuilla mutta harmikseni en saanut tuota etäisyyden säädintä mukaan. Ei tullut ajateltua.

Sijainti
    Helsinki
    Minulla on ongelma, johonka kukaan ei pysty vastaamaan!

Taskussa on iPhone ja laite kytkeytyy automaattisesti auton järjestelmään Bluetoothin välityksellä.

Huomasin yhdessä välissä, että äänimerkkihän oli aivan verraton toiminto ja aloin pistelemään niitä muistiin. Mutta ilo oli aika lyhyt, muisti täynnä jo alkumetreillä.
    Sitten päivitin iPhonen, eivätkä ne äänimerkit enää sitten toimineetkaan. Tilalle tuli joku uusi systeemi, joka ei sitten aina tunnista mitä sille sanoo.
    Ajattelin alkaa alusta, tyhjäämällä koko muistin ja tallettamalla vain tärkeimmät. Mutta mistäs tyhjäät... Auton muistissa ei ole mitään sellaista toimintoa, jolla pääsee tyhjäämään. En ainakaan ole löytänyt. En löydä puhelimestakaan mitään muuta järkevää, kuin koko hoidon palauttamisen tehdasasetuksiin ja sitä en uskalla lähteä tekemään!

Löytyykö eksperttiä tällaiseen ropleemaan? Auto on Skoda Suberb.

Quote Alkuperäinen viesti Tommy Lue viesti.
    E10-boikotti menee suoraan Junttimaisinta mitä tiedät -ketjuun. Onhan toi nyt joka ikisessä testissä todistettu, että ei ole mitään järkeä tankata 98:a jos vaan autolle käy E10.
    Mut joo, Timo Soini varmaan boikotoisi.
    E10 boikotista samaa mieltä, mutta tuo ettei ole järkeä tankata 98:a ei pidä paikkaansa. Omasta Audi A4 1.8T -koneesta saa enemmän tehoja irti 98:lla kuin tuolla E10:llä. Parhaat tehot saisi toki Shellin V-Powerilla, mutta olen sen verran pihi luonteeltani etten ole valmis ostamaan sitä.

Ja jos ihmiset ajelevat Kehä III:sta säännöllisesti niin omien kokemusten mukaan halvin bensiini löytyy Neste Oil Express Ansatieltä.

Quote Alkuperäinen viesti macnevis Lue viesti.
    E10 boikotista samaa mieltä, mutta tuo ettei ole järkeä tankata 98:a ei pidä paikkaansa. Omasta Audi A4 1.8T -koneesta saa enemmän tehoja irti 98:lla kuin tuolla E10:llä. Parhaat tehot saisi toki Shellin V-Powerilla, mutta olen sen verran pihi luonteeltani etten ole valmis ostamaan sitä.
    Mihin sä niitä tehoja tarvitset näillä 120 km/h rajoituksilla? Kyllä me tiedetään jo pelkällä 95E10:llä et sulla on pieni kulli.

No sä voit sen mopohondan kanssa miettiä sitä kenellä se pieni kulli on ja kenellä ei.

Quote Alkuperäinen viesti macnevis Lue viesti.
    No sä voit sen mopohondan kanssa miettiä sitä kenellä se pieni kulli on ja kenellä ei.
    Niin, mähän olen täysin sinut kullini koon kanssa. Siksi sitä ei tarvitse kompensoida esimerkiksi hankkimalla Audi A4 (joku käytetty, 200 tkm ajettu), bodaamalla tai kuuntelemalla heviä.

Käyttäjätunnuksesi tietoja

• Et voi avata uusia ketjuja.
  • Et voi vastata viesteihin.
  • Et voi lähettää liitteitä.
  • Et voi muokata viestejäsi.
  •  
  • BB-koodi on päällä
  • Hymiöt ovat päällä
  • IMG-koodi on päällä
  • [VIDEO] code is päällä
  • HTML-koodi on pois käytöstä