Sivu 1 / 11 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1 - 20 Yht. 201

Ketju: Pole, pole, kyllä ketjuja riittää - Keskustelua polkupyöräilystä

Pole, pole, kyllä ketjuja riittää - Keskustelua polkupyöräilystä

Tämän ketjun olisi voinut avata joku, joka edes jotain ymmärtäisi fillareista, mutta menköön näin. On tullut ilmi, että palstalla on innokaita sotkijoita, joten tuskinpa tämä ketju tyhjäksi jää. Omat intressini ovat luonnollisesti aivan muualla.

Eli keskustelua pyöristä, tarvikkeista ja kaikesta, mikä aiheeseen liittyy.

Susi-ihminen ainakin on jo tullut tunnetuksi palstan fillarimiehenä, joten sinun puoleesi on helppo kääntyä ensimmäisenä. Toki kuka vain saa vastata, jos löytyy tietoa.

Tilanne on se, että fillaria olen myymässä ja nyt pitäisi tietää, mitä siitä voi pyytää ja missä hintaluokassa mennään. Hieman olen tutkinut muiden ilmoituksia ja siihen tulokseen olen tullut, ettei sitä ilmaiseksi kannata antaa pois. Tempaisen kuvan ilmoille, joten rohkeimmat voivat pistää arviota, missä hinnoissa vastaavat liikkuu. Vaikka ei asiantuntijoita löytyisikään, niin moni noita on enemmän seurannut ja tietää noista enemmän kuin minä.

Kuva.

Haukiputaan huorakuoro Susi-ihminen's Avatar
    Sijainti
    Tampere
    Älä minun puoleen käänny näissä asioissa, käännän vaan selkäni. No ei vaan, hinnoista en tiedä mitään, muuten kuin sen että kalliita ovat uudet pyörät mitä voisi harkita ostavansa. Rungon uskoisin pyörässäsi olevan ehjä, kaikki muuhan on korvattavissa, arvaisin että tuosta voisi joku näppärä jannu rakennella itselleen nykyisin niin suositun fixin tai sinkulan vai millä nimillä niitä nyt kutsutaankaan.

Ilman ei tosiaan anneta mitään, mitäs on ollut hintahaarukka samanmoisissa? Arvotaan yhteistuumin joku hinta mihin myyjä on tyytyväinen ja ostaja tyytymätön.
    Onko muita netissä?!

Quote Alkuperäinen viesti Susi-ihminen Lue viesti.
    Älä minun puoleen käänny näissä asioissa, käännän vaan selkäni. No ei vaan, hinnoista en tiedä mitään, muuten kuin sen että kalliita ovat uudet pyörät mitä voisi harkita ostavansa. Rungon uskoisin pyörässäsi olevan ehjä, kaikki muuhan on korvattavissa, arvaisin että tuosta voisi joku näppärä jannu rakennella itselleen nykyisin niin suositun fixin tai sinkulan vai millä nimillä niitä nyt kutsutaankaan.

Ilman ei tosiaan anneta mitään, mitäs on ollut hintahaarukka samanmoisissa? Arvotaan yhteistuumin joku hinta mihin myyjä on tyytyväinen ja ostaja tyytymätön.
    Toki olen vain ohimennen vilkaissut joistakin nettimyyntipaikoista ja siellä toki voi vaikuttaa myyjän huijaushalu tai suuruudenhulluus tai molemmat. Joku samantyyppinen, mutta omasta mielestäni heikommassa kunnossa oleva oli yli 300 euroa. Itse ajattelin ilman asiantuntemusta, että pari sataa jos saisin, niin voisi olla hyvä.

Tuossa on tosiaan kaikki kunnossa ja alkuperäisiä osia ei juuri taida olla. Renkaatkin on lähes käyttämättömät. Jos tuosta nyt ei käynyt selväksi, niin siis tuollainen kilpapyörä ja renkaan leveys on 23mm.

Sijainti
    Tampere
    Mitäs sanot jos pistät lähtöhinnaksi 250€, siinä olisi hitusen tinkaamisvaraakin, sitähän joku kiero savolainen kuitenkin harrastaa. Uudet renkaat on aina plussaa, hyvät renkaat ei ole halpoja.
    Onko muita netissä?!

Quote Alkuperäinen viesti Susi-ihminen Lue viesti.
    Mitäs sanot jos pistät lähtöhinnaksi 250€, siinä olisi hitusen tinkaamisvaraakin, sitähän joku kiero savolainen kuitenkin harrastaa. Uudet renkaat on aina plussaa, hyvät renkaat ei ole halpoja.
    Jotain tuollaista itsekin kuvittelin. Sehän tässä on, kun ei ole mitään kosketuspintaa nykyajan hintoihin ja otos noista muiden myymistä on erittäin pieni. Vaikka tuo pyörä on ostettu lähes 20 vuotta sitten, niin kohtuullisen nykyaikaiselta tuo näyttää siihen nähden. Monia tuolla näkee sellaisia, missä esim. nuo jarrujen vaijerit törröttelevät siinä tangon päällä miten sattuu. Tiedä sitten, onko niillä merkitystä, itselleni ainakin olisi/on.

Mummun perintöpyörä alkoi olla siinä kunnossa, että tuli uuden fillarin osto aiheelliseksi.

Pitkään mietin millaisen kulkupelin hankkisi, mutta lopulta päädyin kuitenkin jäykkäperäiseen maastopyörään. Pitkälti arkipyöräilyni kuitenkin koostuu vain lyhyestä koulumatkasta, jonka voi hyvin ajaa maastopyörälläkin. Jossain määrin kiinnosti maantiepyöräilykin, mutta lopulta voiton vei ajatus, että voi ajaa hieman vaikeammissakin paikoissa. Hervannan etäläpuolelta löytyy todella hyvää metsäpätkää, jota ajaa joten pitkälle ei tarvitse pyörälenkille lähteä. Lisäksi, jos Valkeakoskella viettää pitempiä aikoja, voi pyörän ottaa mukaan, sillä sielläkin on tosi hyviä reittejä.

Kaupassa tarjosivat kaiken maailman hybridejä, mutta jotenkin niistä tulee olo, että ne eivät ole hyviä missään, paljon kompromisseja täynnä siis.

Lopulta pyöräksi valikoitui siis Trek 4900 ja tyytyväinen olen ollut. On todella hauska ajaa metsässä ja kaksikin tuntiakin kuluu ihan huomaamatta.

Kesällä täytyy käydä kunto koittamassa Jämi MTB-tapahtuman kuntosarjassa.

Von Cock John Cock's Avatar
    Sijainti
    Tampere
    Ostin joskus 3 vuotta sitten pyörän, silloin emäntä kysyi että miksi sä tuollaisen pappapyörän ostit missä on jalkajarrun. Noh, totuus seuraa perästä, nimittäin kun kupilla lähtee fillarin selkään niin se on parempi mitä vähemmän on liikkuvia osia laitteessa. Kaiken kaikkiaan muistin taas viikko sitten että mulla edes polkupyörä on olemassa. Olisihan se kiva jos olisi joku supacool-pyörä, mutta sen ekan ristiretken jälkeen kun se olisi käännetty niin ei olisi yhtään hienoo.

Siinä ajattelutavassa saattaa olla perää, että sinne baarireissulle ei kannata ottaa sitä 5000 euroa maksavaa vempelettä.

Sijainti
    Tampere
    Aloin just miettimään ja muistan kaikki pyörät mitä mulla on ollut. Lapsesta lähtien. Ilmeisesti en ole ollut kovinkaan kova pyöräihminen nimittäin mulla on ollut mopoja sekä autoja enemmän kuin polkupyöriä.
    Ensimmäinen apupyörillä oli Nopsa, seuraava oli joku Neuvostoliittollainen yksivaihteinen, helvetin raskas polkea mutta siihenkin tottui. Toki siitä irroitettiin lokasuojat sun muut.
    Sitten oli 3 vaihteinen Helkama, sen jälkeen käyräsarvinen Helkama ja tadaa nykyinen "kännipyörä"

Olen joskus hieman "kade" katseessa vilkuillut jotain pirun hienoja pyöriä, mutta tällä käytöllä ja nykyisellä asuinsijainnilla parempi pysyä tuossa "kännipyörä"-teemassa.

Edit: Haha, meinasin muuten kerran hukata tämän kännipyörän. Seuraavana aamuna menin kauppaan ja katsoin että onpa tutun näköinen pyörä. En sit muistanut että olin edellisen illan tuubareissulla pyöräillyt kauppaan. Että parempi vaan ettei mulla ole sitä 5ke sotkinta alla

Quote Alkuperäinen viesti Nokkis Lue viesti.
    Aloin just miettimään ja muistan kaikki pyörät mitä mulla on ollut. Lapsesta lähtien. Ilmeisesti en ole ollut kovinkaan kova pyöräihminen nimittäin mulla on ollut mopoja sekä autoja enemmän kuin polkupyöriä.
    Sinä muistat pyörät, mitä on ollut ja minä muistan levyt, mitä olen ostanut (tai voin tarkistaa). Ollaan me erikoisia. En minä mitenkään voi jokaista pyörää muistaa, vaikka niitä on ollut melko vähän kuitenkin loppupeleissä. Jotain muistikuvia on joistakin pyöristä, mutta ei mitään mahdollisuutta muistaa kaikkia.

Ensimmäinen apupyörillä oli Nopsa, seuraava oli joku Neuvostoliittollainen yksivaihteinen, helvetin raskas polkea mutta siihenkin tottui. Toki siitä irroitettiin lokasuojat sun muut.
    Sitten oli 3 vaihteinen Helkama, sen jälkeen käyräsarvinen Helkama ja tadaa nykyinen "kännipyörä"

Olen joskus hieman "kade" katseessa vilkuillut jotain pirun hienoja pyöriä, mutta tällä käytöllä ja nykyisellä asuinsijainnilla parempi pysyä tuossa "kännipyörä"-teemassa.
    Minulla on myynnissä käyräsarvinen Helkama. Jos ei kukaan osta, niin se on HellKamaa. Aika hauska. Baarista yleensä tulen siinä kunnossa, että ei tarvitse haaveilla edes mistään pyöräilystä, joten kännipyörää en tarvitse.

Se täytyy muuten lisätä, että minulle kyllä riittäisi oikeastaan mikä tahansa polkupyörä nykyään, millä pääsee eteenpäin. Tuo kilpapyörä on siltä ajalta, kun tuli pelattua lätkää ja vedettiin pidempiä pyörälenkkejä. Samalla pyörällä painettiin kesäisin myös muihin reeneihin. Siitäs saatte nykyajan nuoret.

Sijainti
    Tampere
    Quote Alkuperäinen viesti tiuke Lue viesti.
    joten kännipyörää en tarvitse.
    No en minäkään loppupeleissä. Muistan kerran kun emäntä kysyi että "ethän sä pyörällä sit lähde" lähikuppilaan "juu en en..." Sit emäntä katsoi ikkunasta kun lähdin sotkemaan fillarilla sillai ettei jalkakäytävä riittänyt ja mikä huvittavinta, se kerkis kolmannesta kerroksesta pistään kengät jalkaan ja juoksemaan mun perään takavarikoimaan kännifillarin pois, että se etenemisvauhti ei ollut kovinkaan huomattava

No en minäkään loppupeleissä. Muistan kerran kun emäntä kysyi että "ethän sä pyörällä sit lähde" lähikuppilaan "juu en en..." Sit emäntä katsoi ikkunasta kun lähdin sotkemaan fillarilla sillai ettei jalkakäytävä riittänyt ja mikä huvittavinta, se kerkis kolmannesta kerroksesta pistään kengät jalkaan ja juoksemaan mun perään takavarikoimaan kännifillarin pois, että se etenemisvauhti ei ollut kovinkaan huomattava
    Onhan se haaskaa juu. Sen verran itse oppinut muiden kokemusten kautta, että tuo kännipyöräily on hieman niinkuin bannissa, vaikkakaan ei niin totaalisessa kuin esim. autoilu kännissä. Toki tuohon on vaikuttanut sekin, että nyt on ollut vain tuollainen kilpapyörä, joka nyt on varmasti viimeinen joka siihen tarkoitukseen soveltuu. Onhan niitä tarinoita täälläkin, kun on pyörällä mennyt ja lähtiessä ei ole pyörä ollut ensimmäisenä mielessä.

Wrighter's Avatar
    Sijainti
    Luvia
    Aloin just miettimään ja muistan kaikki pyörät mitä mulla on ollut. Lapsesta lähtien alla
    Niin minäkin. Eka fillari oli sellainen pieni oranssin värinen Poni. Siinä oli apupyörät. Sitten ne otettiin pois ja sillä sutkuttelin menemään pitkin kyliä. Se hakos kun joskus kuuden vanhana halusib siitä takahäkin pois ja sahasin rungon poikki rautasahalla.
    Toinen oli joku kolmivaihteinen Sininen Tunturi. Kolmas ruskea viisivaihteinen Helkama. Sitten olikin pitkä tauko kunnes hommasin sellaisen vaihteettoman mummu-Tunturin. Se oli kanssa monta vuotta. Nyt mulla on joku Raleighin maastopyörä. Tilasin Hobby Hallista kun piti emännän kanssa alkaa polkemaan. Eipä oo varmaan kahta sataa kilsaa tullut 7 vuodessa. Kahteen vuoteen olen polkenut kerran pubiin jonne on matkaa 7 kilsaa ja sieltä takaisin. Tänä keväänä ajoin 4 kilsan lenkin.

Ei oo sekään mun laji.

Wrighter's Avatar
    Sijainti
    Luvia
    Vitun kosketusnäyttö...

Sijainti
    Tampere
    Itsekin muistan kohtuu hyvin pyörät, aloitan uusimmasta.

- Nishiki Pro SL, hybridipyörä joista Simba ei pidä, minä pidän näin kaupunkipyöräilijänä. Ei niin raskas rengastus kuin maastopyörässä eikä niin kumara ajoasento kuin kilpapyörässä, on ajettu runsaasti. En ole kaatunut kuin kerran.
    - Scottin maastopyörä, mallinimi hukassa, violetti väriltään. Vanhempien kotona edelleen käytössä ja hyvä peli olikin. Joku vähän harvinaisempi pyörä oli se, joku malli mitä oli tuotu joku tietty määrä Suomeen, yhden samanlaisen muistan nähneeni omani lisäksi. Kaaduin kerran aika komeasti, vasen puoli ruhosta oli nilkasta hartiaan haavoilla ja ruhjeilla.
    - Joku ihan paska maastopyörä, huonoin pyörä mitä on koskaan ollut, merkkiä en muista. Hajosi. Varmaan kaaduin tälläkin mutten pahasti.
    - Tunturin käyräsarvinen malli synttärilahjana joskus ala-yläasteen välimaastossa, silläkin ajeltiin paljon. Ja kaaduttiinkin komeasti, saattaa vieläkin löytyä jälki.
    - Tunturi Poni, synttärilahjana. Väriltään oli punainen. Myin joskus 30 markalla kaverille ja ostin sarjakuvalehtiä koko rahalla. Aivan varmasti ollaan nurin oltu.
    - Sitten onkin nämä mitä ei muista kunnolla, yksi oli viininpunainen Tunturi jolla yritettiin keulia kovasti, siitä katkesi runko kesken keulinnan kovan pamahduksen saattelemana. Kaatumisista ei tarvinne mainostaa, silloin vasta opittiin pysymään pysyssä.
    Onko muita netissä?!

Schwinn Moab3, Deore-varustus. Kyllähän tuolla sotkee. Etuvaihtaja kenkkuilee joskus. En osaa säätää.

1. Jupiter merkiltään väri sininen regaskoko 14-18" 69-71? uutena sain, hinta???
    2. nuortenpyörä (lasten), sininen 18-20" pitkä satula matala selkänoja ei vaihteita 71-75 sukulsen vanha 0mk
    3. eka itse ostettu TERÄSSIIPI sininen 24" KOLME vaihdetta pitkä satula korkea selkänoja 75-81 250mk (mielenkiintoinen asia muuten; muistan vieläkin pyörän sarjanumeron ja käytän jopa joskus jossain salasanana[en netissä])
    4. toinen omilla rahoilla ostettu Nopsa ruskea 6 vaihdetta 28" retkipyöra, siis käyrät sarvet 81-85 ei muista olisko ollut 800mk
    5. välissä ilman omaa pyörää sitten taas Nopsa, naisten malli sininen 3 vaihdetta raskas kun piru, runko jotenki kiero meni ku ajokoira, annoin sen sitte vaimolle, 89-95, käytetty 300mk
    6. Helkama kulkuri 3 vaihdetta, vihreä, paljon sutailin, baaripyörä, 93-02 piti lopulta luopua ku ei osannu enää mennä baarista ohi, taas käytetty 400mk
    7. Nopsa, valkoinen, työmatkoja 15tkm, retkipyörä, 5vaihdetta, käyrät sarvet, 94- käytetty 800mk
    8. Baarifillari vihreän Helkaman jälkeen: valkoinen Tunturi Daami, anopilta sain, pyörä varmaan tunturin tehtaan paskin ikinä, kauhea ajettava, ei pysy telineessäkään pystyssä, kerran varastettu ja samantien palautettu, takavanne solmussa; oli pummi ottanut lipat, hähhäää, jos joku haluua lainata olen auliisti luvannut, ei ole kukaan toista kertaa edes kysynyt. 3 vaihdetta joista joskus toimii joku muukin kuin 2. vaihde, 02- anopilta sain 0€
    9. Nishiki Bigfoot 29, harmaa 24 vaihdetta ajeltu hiukan (1500km) käytettynä ostin 2010-, 450€

Perkele ei ole ku käytettyjä mitä kolme uutta seassa, vanhojen fillarien kaatopaikka
    Viestiä on viimeksi muokannut ahkio; 11.05.2012 18:58. Syy:: salasana judanssi
    Älkää nyt vaan mulle syöttäkö!

Red Devil's Avatar
    Sijainti
    Salo
    Nelisen vuotta sitten ostin tämän tapaisen; http://tunturi.fi/pyorat/tx300-miehet/ Ihan ok lenkkipyörä asfaltille ja hiekalle. Tällainen seuraavaksi; http://tunturi.fi/pyorat/cx900/

Ketjun tagit

Käyttäjätunnuksesi tietoja

• Et voi avata uusia ketjuja.
  • Et voi vastata viesteihin.
  • Et voi lähettää liitteitä.
  • Et voi muokata viestejäsi.
  •  
  • BB-koodi on päällä
  • Hymiöt ovat päällä
  • IMG-koodi on päällä
  • [VIDEO] code is päällä
  • HTML-koodi on pois käytöstä