Sivu 2 / 47 EnsimmäinenEnsimmäinen 123412 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 21 - 40 Yht. 932

Ketju: Lukutoukat ja bibliofiilit

Joo näin on! Susi-ihminen's Avatar
    Sijainti
    Tampere
    Eiköhän tänne käy tämä juttu: http://www.hs.fi/kotimaa/Rasismi+kat...a1305552875822
    Mikä mekkala nykyään nousisikaan kirjan parista tarinasta, kukkahattua ruuvattaisiin entistä tiukemmin päähän ja närkästyttäisiin ihan tosissaan.

Kiven Seitsemän veljestä luettu, ei se tylsä ollut. Kaikkeahan Jukolan veljessarjalle sattui ja tapahtui, känniääliöintiä unohtamatta. Ajoittain hieman erikoista kieltä nykyihmiselle, sanoja mitä ei ymmärtänyt mutta tarina soljui ihan mukavasti. Eero oli suosikki, vikkelä jannu ja viisaampi vaan ei väkevämpi vanhempia veljiään. Simeonista tuli mieleen Deadwoodissa esiintynyt pastori, aina tuli sen äijän naama mieleen kun Simeoni oli äänessä.

Nyt on luvussa Stephen E. Ambrose - Taistelutoverit. Tv-sarjahan on huikeaa kerrontaa, ei tämä varmasti paljon jälkeen jää.
    Saatana saa taas hävetä.

Sijainti
    Tampere
    Andre Agassin elämäkerta luettu ja pidin suuresti. Kovin erilainen kuin normaalit urheilijoiden muistelmat. Yleensähän niissä hehkutetaan miten hienoa on ollut kun harrastuksesta tuli ammatti, sitä olisi tehnyt ilmaiseksikin mutta siitä maksettiinkin melko tukevasti. Tässä jannu kertoo miten vihasi tennistä, lopettaminen oli hilkulla monia kertoja. Isä oli äärimmäisen vaativa ja ankara valmentaja, muutenkin aika vittumaisen tuntuinen äijä. Suosittelen varauksetta, vaikka ei tennis niin kiinnostaisi, tämä oli mukava luettava. Ottelunsa muistaa hämmästyttävän hyvin, otteluihin valmistautuminen, sen jälkeiset tapahtumat, katsojalle näkymättömiin tai ymmärtämättömäksi jäävät pienet asiat, vastustajan tarkkailu, kaikki tämmöinen oli minusta kovin kiinnostavaa. Agassi sanoo, että tennis on maailman yksinäisin laji, hyvin selitti miksi näin on.

Ja seuraavaksi tartumme, Tuomas Kyrö: Kerjäläinen ja jänis. Kyrön teokset ei ole vielä pettänyt kertaakaan, odotukseni on samat edelleen. Pieni notkahdus sallitaan, romahdusta ei.
    Sen jälkeen semmoista mihin tarttumista olen aina vierastanut, Nobel voittajan teos, ei tällä kirjalla kuitenkaan. Mario Vargas Llosa: Keltin uni. Jostain syystä on aina mielessä, että suuria palkintoja voitetaan suurella taiteella, juuri semmoisella normilukijalle avautumattomalla tajunnanvirralla jonka kärryiltä tippuu heti kun on liikkeelle päästy. Ainakin takakannen ja liepeen esittelyn mukaan, tämä voisi olla ihan ymmärrettävää tekstiä, toivotaan niin.
    Saatana saa taas hävetä.

Sijainti
    Tampere
    Tuomas Kyrön kirjasta sen verran, ettei se kirkkaimpaan kärkeen noussut, menihän se. Vargas Llosa puolestaan, ei ollut niin taidetta mitä pelkäsin, ei tosiaankaan. Hyvä, karu kuvaus yhden miehen taistelusta paremman puolesta, loppu oli jopa liikuttava. Herätti kiinnostuksen Joseph Conradin Pimeyden sydän kirjaa kohtaan, pitää ottaa joskus lukuun.

Divarista tarttui halpaan hintaan kaksi kirjaa. Walk this way, Aerosmithin tarina. Toinen on Heikki Hietamies, Hyvää iltaa, ihmiset. Veikkaan, että toisessa kirjassa nussitaan ja käytetään päihteitä vähän helvetisti, liekö Hietamiehen muistelmissa?
    Saatana saa taas hävetä.

Sijainti
    Helsinki
    Mä luen kanssa aika paljon, kiekkokauden aikana toki vähemmän. Niin ja kun nyt sitten huomaa sen että kiekkoa pelataan syyskuun puolivälistä kesäkuulle niin onhan se oikein tehokas lukuaika aika lyhyt. Ja tälle kesälle kun vielä osuu futiksen ja yleisurheilun EM-kisat sekä Olympiakisat niin tehokas lukuaika kutistuu entisestään.

No. Pääasiassa mä luen suomalaisia dekkareita. Lehtolaiset, Sariolat, Mäet, Ropposet, Remekset, Röngät, Joensuut...kaikki käy ja useimmilta on koko tuotanto luettuna. Varailen aina kirjastosta sitä mukaa kun uutta tuotantoa tippuu. Tykkään myös kovasti elämänkerroista ja bändihistoriikeistä. Urheilukirjat putoavat myös kivasti.

Pottereita luen nyt kuusivuotiaalle tyttärelle, nyt ollaan neljännessä kirjassa. Olen nuo lukenut jokaisen ainakin kahteen kertaan jo entuudestaan, onhan se ihan mieletön tarina. Hassua silti, että Taru sormusten herrasta jäi aikanaan kesken vaikka kaiketi näitä voisi verrata ainakin jollain tasolla toisiinsa.

Joku tuossa edellä mainitsi että 7 veljestä olisi tylsä. Sen mä olen lukenut myös ainakin kolmeen kertaan, jotenkin se on minusta ollut kiehtova. Kun taas Sinuhe egyptiläinen oli ihan täyttä tuskaa ja luinkin sen vain siksi loppuun saakka että voin sitten päteä. Luettu on.
    "Maalaa itse taulusi, voit säästää jopa miljoonia."

Von Cock John Cock's Avatar
    Sijainti
    Tampere
    Quote Alkuperäinen viesti Datsun Lue viesti.
    Joku tuossa edellä mainitsi että 7 veljestä olisi tylsä. Sen mä olen lukenut myös ainakin kolmeen kertaan, jotenkin se on minusta ollut kiehtova. Kun taas Sinuhe egyptiläinen oli ihan täyttä tuskaa ja luinkin sen vain siksi loppuun saakka että voin sitten päteä. Luettu on.
    Taisin olla minä joka epäilin 7 veljestä olevan vaikeaselkoinen? En tiedä kun en ole kirjaa lukenut, mutta Sinuhe egyptiläinen on pariin kertaan luettu ja tässä näkee että makuasiat on just niitä, nimittäin aivan loistava kirja mielestäni.

Elämänkerroista kolahti joskus junnuna Lee Iacoccan elämänkerta

Sijainti
    Tampere
    Heikki Hietamies - Iltaa, hyvät ihmiset. Kirjan nimikin oli edellisessä raportissa väärin, pahoitteluni tästä. Kovin on itseironinen äijä kyseessä, hulvattomia juttuja välillä. En voisi hyvällä tahdollakaan kuvitella että Timo T. A. Mikkonen kirjoittaisi, tai tässä tapauksessa sanelisi, itsestään tuommoista tekstiä. TiiTaa muuten on mainittu kirjassa, eikä mitenkään mairittelevassa valossa, ei tainnut Hietamies hirveästi tykätä. Loppua kohden lässähti mutta tosiaan, itseään pistää halvalla siihen tahtiin ettei huonommalla itsetunnolla siunatulta onnistuisi.

"Lähes viidenkymmennen lavavuoden aikana olen ehtinyt tehdä kaikki mahdolliset virheet. Niitä on mukava muistella."
    Saatana saa taas hävetä.

Pitäisikö ostaa uusin Remes? Onko kukaan vielä lukenut? Onko se nyt se Teräsleijona se uusin?

Viimeisen viiden vuoden aikana ainut lukemani kirja, joka ei ole opiskeluun liittyvä, on Ray Scapinellosta kertova Between the lines. Kirja kertoo siis linjatuomarina NHL:ssä työskennelleen "Scampyn" elämästä. Suosittelen kaikille, joita tuomareiden työ kiinnostaa vähääkään.

Tällä hetkellä lukemisen alla on tuloverolaki. Nice...

Quote Alkuperäinen viesti gato negro Lue viesti.
    Pitäisikö ostaa uusin Remes? Onko kukaan vielä lukenut? Onko se nyt se Teräsleijona se uusin?
    Jos Remeksistä tykkää, niin kyllä kannattaa. Ainakin itse tykkäsin, aihe oli varsin ajankohtainen. Jotenkin oli omasta mielestä parempi kuin nämä pari edeltävää.

Nyt on lukemisen alla Niinstön Hiljaisten historia. Ostin tuon joskus kahdella eurolla, jospa nyt vihdoin lukisi teoksen herran vaalivoiton kunniaksi.

Sijainti
    Tampere
    Viime aikoina tullut luettua antiikin Roomaan sijoittuvia romaaneja ja myös historiateoksia,varsinkin elämäkertoja. Saylorin ja Harrisin tuotanto romaanipuolella tuttua ainakin. Onko heittää jotain nimeä mihinkä seuraavaksi?
    Lehtonen. Mylnikov. Susi. Maali on tyhjä. Lehtonen ohjaa. Lehtonen ohjaa maaliin! Susi Syöttää! Lehtonen tekee 2-1!

Sijainti
    Tampere
    Aerosmith luettu ja ihan hyväksi havaittu vaikka bändin musiikki ei sinänsä kiinnostakaan. Katsoohan tuota Steven Tyleria ihan eri silmällä American Idolissa tämän kirjan jälkeen, kaikkea on vedetty sisuksiin mitä on irti lähtenyt ja pantukin aika paljon. Nyt se on niin herttainen ja ystävällinen, bändin joinain aikoina oli ihan eri mies, oli ystävällisyys kaukana. Nyt luvussa Sabbath Bloody Sabbath, hyvää matskua tämäkin. Musiikkikirjoissa annan lisäpisteitä jos mukana on hyvä kuvakavalkadi bändin urasta, kuvakirjat tietysti erikseen, mutta ainahan ne kuvat tuo lisää sisältöä. Tässä Black Sabbath opuksessa on kuva Ozzysta juuri kun on purrut pulupoloiselta pään irti, vielä höyheniä suussa ja pulun pää putoamassa rinnuksien korkeudella, Ozzy on hieman poissaolevan näköinen. Huimausaineitakin käytetään tuhdisti.

Haluaako herra tukehtua tylsään musiikkikirjaan? Ottakaa lukuun Everett True: Nirvana - Tositarina.
    Jos ja kun halvalla joskus saa, otettava haltuun Michael Monroesta kertova opus, siinä voi olla juttua jos jonkinmoista.
    Saatana saa taas hävetä.

Quote Alkuperäinen viesti Susi-ihminen Lue viesti.

Haluaako herra tukehtua tylsään musiikkikirjaan? Ottakaa lukuun Everett True: Nirvana - Tositarina.
    Jos ja kun halvalla joskus saa, otettava haltuun Michael Monroesta kertova opus, siinä voi olla juttua jos jonkinmoista.
    Ite sain juuri luettua Mike Monroen kirjan. Kirjassa taisi olla lähemmä 450 sivua, joten luettavaa oli mukavasti. Kirja ohitti Hanoi ajat oikeastaan täysin, mitä nyt vähän käytiin pintapuolisesti läpi. Toki ihan ymmärrettävää kun Hanoista taitaa omakin kirja olla ja tämän kirjan aihe oli Mike.

Paljon mielenkiintoista tietoa tuli ja suosittelen ehdottomasti elämänkertojen ystäville. Hieno mies tuo Mike Monroe.

Sijainti
    Tampere
    Quote Alkuperäinen viesti Turhapuro Lue viesti.
    Ite sain juuri luettua Mike Monroen kirjan. Kirjassa taisi olla lähemmä 450 sivua, joten luettavaa oli mukavasti. Kirja ohitti Hanoi ajat oikeastaan täysin, mitä nyt vähän käytiin pintapuolisesti läpi. Toki ihan ymmärrettävää kun Hanoista taitaa omakin kirja olla ja tämän kirjan aihe oli Mike.

Paljon mielenkiintoista tietoa tuli ja suosittelen ehdottomasti elämänkertojen ystäville. Hieno mies tuo Mike Monroe.
    Nirvana opuksessa on lähes 800 sivua, puolet pois ihan surutta ja kerronta olisi parantunut, joka keikkaa ja huumehurmetta ei tarvitse käydä läpi. Hyllyssä on Sota ja rauha sekä Karamazovin veljekset, tiiliskiveen kun haluan tarttua, otan niistä otetta. On muuten vielä molemmat lukematta.
    Saatana saa taas hävetä.

Moderaattori obi-wan's Avatar
    Jos Nirvana-kirja on yhtä yliarvostettua paskaa kuin Kurtin musa niin ei kiitos
    I myself am made entirely of flaws, stitched together with good intentions

Tuossa Monroen kirjassa oli koko ajan sellainen hyvä ote, mielenkiintoiset asiat käytiin hyvin läpi vähän turhempia sivuutettiin muutamilla lauseilla.

Tuli naurettua melkoisesti Monroen mainitessa Hanoin uudempien levyjen äänityksistä, että jos Mccoyn kitarat oli vireessä, oli ne soitettu nauhalle päin vittua. Ja jos taas oli soitettu hyvin, niin kitarat oli epävireessä

Muutenkin mies ainakin oli kohtuullisen kovassa arvostuksessa ihan isojenkin tähtien keskuudessa. Toki gunnari yhteyden tiesin jo ennakkoon, mutta esim. juuri Steven Tyleristä oli hieman juttua jne. Monroe on mielestäni aliarvostettu suomessa.

Sijainti
    Helsinki
    Quote Alkuperäinen viesti obi-wan Lue viesti.
    Jos Nirvana-kirja on yhtä yliarvostettua paskaa kuin Kurtin musa niin ei kiitos
    Äläs ny! Onhan Nevermind kuitenkin aika kova tekele. Mitään muuta mun makuun hyvää sieltä ei tullutkaan, näin rumasti kärjistettynä tämä.

Mä aloitin nyt sellaisen kirjan kuin "Eläinten Syömisestä." http://www.atenakustannus.fi/kirjat/kirja/355
    Kirjasta sanotaan monenlaista, ja on kaiketi jonkinlainen klassikko jo nyt. Mielenkiintoista luettavaa kyllä! Ja mä olen jo valmiiksi kasvissyöjä joten ei ole pelkoa edes että hurahdan pimeälle puolelle

Sijainti
    Tampere
    Lukemisia ollut tuhdisti viime aikoina. Black Sabbath kirja saatiin loppuun ja hyvähän se oli, Osbournes tv-sarja jäi ilahduttavan vähälle huomiolle, olihan siitäkin juttua.
    Sitten kouraan Elizabeth Kostova- Historiantutkija, vampyyritarina kyseessä, ei sentään mitään Twilight kamaa vaikka rakkaustarinoita tässäkin oli, nivoutuivat tiukasti juoneen. En mikään vampyyrijuttujen suurin ystävä ole, mutta menihän tämä, ihan ok. Vampyyritarinoiden aatelia on tietysti Bram Stokerin Dracula ja John Avjide Lindqvistin Ystävät hämärän jälkeen.

Seuraavaksi jotain ihan muuta, reilut sata sivua erikoisiakin tarinoita rakastamisen vaikeudesta, Claire Castillon - Pieni sydän jaksaa rakastaa

Siitä jatkettiin sujuvasti televison innoittamana valaanpyynnin veriseen maailmaan. Ei Herman Melvillen Moby Dick, vaan karu tarina joka innoitti Melvilleä kirjoittamaan oman kirjansa, Nathaniel Philbrick - Kamppailu merta vastaan. Valaanpyyntialus Essexin tarina, siitä miten valas upotti laivan ja miehistö veneisiin, ruoka ja juomahan siinä loppuu ajan kanssa. Vettä ja ruokaa saadaan toviksi autiolta saarelta, mutta senhän arvaa mitä sitten tehdään kun ruoka lopultakin loppuu. Ja tämä tarina on tosi.

Ja nyt ollaan kotoisen kirjallisuuden parissa, Kjell Westö - Älä käy yöhön yksin
    Saatana saa taas hävetä.

Sijainti
    Tampere
    Ei näin, Kjell Westö. Ei saisi kirjoittaa niin, että luettuaan 1/3 kirjaa, alkaa lukijaa hirvittämään että tämähän loppuu kohta. Miten näille ihmisille lopulta käy?
    Saatana saa taas hävetä.

Sijainti
    Helsinki
    Jatkoajan puolella jo taannoin tätä kerroinkin, mutta koska en enää siellä taida käydä kerron siis myös täällä.

Kuusivuotiaalle ollaan luettu Pottereita nyt ehkäpä vuoden verran. Neljäs kirja jo menossa ja kyllä kai se koko sarja pitää yhtä soittoa kiskoa läpi, kakara tuntuu ihan hyvin ymmärtävän että pelottavatkin tapahtumat tuolla ovat "satua." Hienoja kirjoja ovat, lapsellekin Mähän olen jokaisen kirjan lukenut vähintään kahdesti, osan useamminkin.

Sijainti
    Helsinki
    Aloitin eilen uusimman Röngän, siis tätä Viktor Kärppä-sarjaa. Viides vai kuudesko tuo on? Mä tykkään.

Ja kun tuli katsottua myös se kolmoselta jokin aika sitten tullut sarja niin näen sielussani koko ajan Martti Suosalon hahmon esittämässä poliisia (Korhonenko hän on). Ja ne puujalkaläpät mitä sieltä lähtee, oi oi kun hihityttää. http://www.gummerus.fi/page.asp?sivu...asp&recID=8578

Ketjun tagit

Käyttäjätunnuksesi tietoja

• Et voi avata uusia ketjuja.
  • Et voi vastata viesteihin.
  • Et voi lähettää liitteitä.
  • Et voi muokata viestejäsi.
  •  
  • BB-koodi on päällä
  • Hymiöt ovat päällä
  • IMG-koodi on päällä
  • [VIDEO] code is päällä