Sivu 3 / 47 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234513 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 41 - 60 Yht. 932

Ketju: Lukutoukat ja bibliofiilit

Ostin eilen Karamazovin veljekset (Dostojevski), joku 1070 sivuinen. Olen lukenut Dostojevskin muitakin kirjoja, joten tiedän mitä tuleman pitää.

Joo näin on! Susi-ihminen's Avatar
    Sijainti
    Tampere
    gaton negron kanssa omistamme saman kirjan, tuolla se odottelee. Oma divarilöytö tälle päivälle, Michael Monroe -kirja, hinta häikäisevä 15€ ja kunto ihan priima. Kjell Westöstä 2/3 luettuna, hyvää edelleen.
    Saatana saa taas hävetä.

Sijainti
    Tampere
    Michael Monroe tuli luettua ripeästi läpi vaikka paksu opus olikin. Tuommoinen musiikkikirjan pitää ollakin, mallia kaikille. Hyvä kattaus valokuvia uran ajalta, ura käytiin esimerkillisen hienosti läpi, niin bändit, levyt, miehistönvaihdokset kuin ylä- ja alamäet. Kuvaa päähenkilöstä ei suotta kiilloteltu eikä siloteltu, huonotkin puolet tuli esille kamanvetoineen. Hieno mies totisesti, sällillä olisi mahdollisuus diivaillakin staran elkein, mutta on niin jalat maassa ettei tosikaan.

Kävi niin hienosti että tuli luettua kaksi erinomaista opusta perätysten, Kjell Westön Älä käy yöhön yksin, oli myös hyvä. Loppua kohden aavistuksen heikkeni, mutta ei todellakaan niin, että olisi päädytty helppoon loppuratkaisuun. Hienosti nivoutui ihmisten ja sukupolvien tarinat yhteen, Helsingin historiasta ja nyt jo kadonneista paikoista on varmasti otettu tarkasti selvää, jos tuntisi kylää paremmin, tapahtumapaikat avautuisi mukavasti. Westön kirjoja suunnitelmissa lukea lisääkin, ainakin Leijat Helsingin yllä ja Missä kuljimme kerran.

Jos menisi rohkeasti runohyllylle kirjastossa, Lauri Viita kouraan.
    Saatana saa taas hävetä.

Quote Alkuperäinen viesti Datsun Lue viesti.
    Aloitin eilen uusimman Röngän, siis tätä Viktor Kärppä-sarjaa. Viides vai kuudesko tuo on? Mä tykkään.

Ja kun tuli katsottua myös se kolmoselta jokin aika sitten tullut sarja niin näen sielussani koko ajan Martti Suosalon hahmon esittämässä poliisia (Korhonenko hän on). Ja ne puujalkaläpät mitä sieltä lähtee, oi oi kun hihityttää. http://www.gummerus.fi/page.asp?sivu...asp&recID=8578
    Käytiinkö sarjassa muuten kaikki kirjat läpi? Oli kyllä loistava sarja ja jos mahdollista niin ehdottomasti jatkoa. Suosalo on kyllä mahtava näyttelijä.

Sijainti
    Helsinki
    Quote Alkuperäinen viesti Turhapuro Lue viesti.
    Käytiinkö sarjassa muuten kaikki kirjat läpi? Oli kyllä loistava sarja ja jos mahdollista niin ehdottomasti jatkoa. Suosalo on kyllä mahtava näyttelijä.
    Mielestäni kyllä käytiin, kaksi jaksoa per kirja? Näin se saattoi olla.

Hyvä oli tämä uusinkin Kärppä, helppoa ja mieluisaa luettavaa.
    "Maalaa itse taulusi, voit säästää jopa miljoonia."

Sijainti
    Tampere
    Jens Lapidus- Luksuselämää. Ei oikein lähtenyt tämä, Stockholm noir sarjan ehdottomasti hengettömin tuotos, jotain uudistumista vaatisi.
    Saatana saa taas hävetä.

William Burroughsin Interzonea ja Charles Bukowskin Pystyssä kaiken aikaa on tullut viime päivinä luettua. Ja onhan noita muitakin kesken jääneitä kirjoja jotka pitäisi varmaan paremmalla ajalla saada luetuksi.
    Systeemi on vaarassa, systeemi voi tuhoutua

Sijainti
    Tampere
    Leppeän aurinkoisella ja iloisella tekstillä jatketaan. Iris Chang - Nankingin verilöyly. Melkoisen tylyä luettavaa ollut, ihminen on kaamea otus.

OE800:n profiilikuvassa kiinnostaisi mikäpä tuolla pullot... niin mikä tuo pullo on? Älä kerro vaan isompi kuva olisi kiva.
    Saatana saa taas hävetä.

(Offtopic)Kerron silti. Neitokaisella on huulillaan OE800, ja on vielä varastanut minun alkuperäisen avatarinikin paitaansa.
    Systeemi on vaarassa, systeemi voi tuhoutua

Sijainti
    Tampere
    Quote Alkuperäinen viesti OE800 Lue viesti.
    (Offtopic)Kerron silti. Neitokaisella on huulillaan OE800, ja on vielä varastanut minun alkuperäisen avatarinikin paitaansa.
    Tämähän lämmitti mieltä, mysteeri ratkesi näin helposti. Toivottavasti OE800 menee joskus väärään kurkkuun ja joudut tovin kakomaan, se on varmasti pahaa.
    Saatana saa taas hävetä.

Sijainti
    Tampere
    Oikeaan ihmiseen perustuvaa osin keksittyä historiaa seuraavaksi, Conn Iggulden - Valloittaja. Ensimmäinen osa, Tasankojen susi. Tšing, Tšing, Tšingis-khan! Kaikkien naapurikansojen alistaja! Siitähän tämä kirjasarja Valloittaja kertoo, Iggulden on tunnettu aiemmasta Rooman valtakunnan aikoihin sijoittuvasta Keisari sarjastaan.
    Saatana saa taas hävetä.

Sijainti
    Helsinki
    Kävin kirjastossa juur ja matkaan tarttui Reijo Mäen (Vares) dekkari Uhkapelimerkki sekä Slash-elämänkerta. Mä nappaan yleensä juuri tuolla tavalla kaksi kirjaa kerralla, näin kiekkokauden aikana ei oikein enempää kuukaudessa mene - kun kuitenkin posti kantaa mulle jonkin verran aikakauslehtiäkin. Ja yleensä tosiaan otan yhden dekkarin ja yhden jonkun elämänkertateoksen. Loma-aikaan luenkin sitten enemmän.

Mulla on oikein lista (no ihme, mistä mulla ei listaa olisi) näistä Suomi-dekkaristeista että tulee varmana luettua kaikki kirjat. Lukematta vielä:

Marko Kilpi: Elävien kirjoissa
    Matti Remes: Islantilainen syleily, Vain muutaman neliön tähden, Sukellus sekä Pako
    Seppo Jokinen: Räätälöity ratkaisu sekä Ajomies
    Leena Lehtolainen: 6 kpl (kyllästyin joskus vahvasti, mutta saatan lukea nuo jossain vaiheessa)
    Reijo Mäki: Valkovenäläinen, Kolmijalkainen mies sekä Mustasiipi
    Marko Leino: Miehen tehtävä, Syytön, Ansa ja Kotirauha

Koko tuotanto on luettuna ainakin seuraavilta dekkaristeilta: Matti Yrjänä Joensuu (Hanhivaara), Mauri Sariola (Susikoski), Matti Rönkä (Viktor Kärppä), Markku Ropponen (Otto Kuhala), Vexi Korhonen (Kari Salo)...unohdinkohan nyt jonkun. Helvetin hyviä dekkarikirjailijoita tulee Suomenmaasta.

Olen lukenut tuon Uhkapelimerkin. Tykkäsin, tosin kaikki muutkin Reijo Mäen teokset ovat hyviä.

Aloitin sunnuntaina lukemaan Jo Nesbø:n Panssarisydäntä. Vaikuttaa lupaavalta 100 sivun jälkeen. Vielä 500 sivua jäljellä.

Sijainti
    Helsinki
    Quote Alkuperäinen viesti gato negro Lue viesti.
    Olen lukenut tuon Uhkapelimerkin. Tykkäsin, tosin kaikki muutkin Reijo Mäen teokset ovat hyviä.

Aloitin sunnuntaina lukemaan Jo Nesbø:n Panssarisydäntä. Vaikuttaa lupaavalta 100 sivun jälkeen. Vielä 500 sivua jäljellä.
    Mä olen lukenut yhen tai kaksi Nesbööta. Hyviä ovat, jossain vaiheessa lukaisen ne loputkin.

Sijainti
    Tampere
    Kesken Conn Iggulden: Valloittaja - Nuolten herrat. Samaa Tsingis kaanin tarinaa jatketaan toisessa osassa, ensimmäinen oli sen verran hyvä että mennään nyt päätyyn saakka, kolmaskin osa on ilmestynyt ja kirjastossa näkyi olevan saatavilla. Parempi puolisko on lukenyt Jo Nesbøn juurikin näitä Harry Hole dekkareita ja kovasti on tykännyt. Itse olen lukenut sarjasta Lepakkomiehen, siitä kuulemma tahti paranee. Kummassa järjestyksessä on suomennettu, ei suuria aukkoja juoneen sentään jää, jotain mainintoja aiempiin tapahtumiin. Torakat on oikeasti toinen osa mutta suomeksi se ilmestyi kai neljäntenä, järjestys siis kuntoon jos alatte lukea herran tuotantoa.
    Saatana saa taas hävetä.

Sijainti
    Tampere
    Divarireissulla kaksi hankintaa, Joe Ambrose: Iggy Pop - Raakaa voimaa ja Kjell Westö - Leijat Helsingin yllä. Lukuun menee, ei vain hyllyä täyttämään.
    Saatana saa taas hävetä.

Sijainti
    Tampere
    Aijaijaijai! Bill Bryson - Lyhyt historia lähes kaikesta, divarista halvalla. Olen joskus lukenut ja luen mieluusti uudestaan, hyllyssäkin asiallinen kirja. On niitä kirjoja mitä voi suositella mitä lämpimimmin jos yhtään haluaa tietää mistä ollaan tultu ja mihin ollaan menossa, tästä lukuun. Eräänlainen jatko-osakin on tullut, Lyhyt historia lähes kaikesta kotona.

"Lahjakas tarinankertoja on uskaltautunut kirjoittamaan uudelleen koko maailmankaikkeuden suurimman tarinan."
    - Seattle Times -
    Saatana saa taas hävetä.

Sijainti
    Tampere
    Quote Alkuperäinen viesti Susi-ihminen Lue viesti.
    Kesken Conn Iggulden: Valloittaja - Nuolten herrat. Samaa Tsingis kaanin tarinaa jatketaan toisessa osassa, ensimmäinen oli sen verran hyvä että mennään nyt päätyyn saakka, kolmaskin osa on ilmestynyt ja kirjastossa näkyi olevan saatavilla. Parempi puolisko on lukenyt Jo Nesbøn juurikin näitä Harry Hole dekkareita ja kovasti on tykännyt. I
    Itsellä kirjastosta juuri samat kirjailijat ja sarjat. Tsingis kaanin 1. osa oli loistava ja Nesbø vakuutti Veritimantit kirjalla. Sen sijaan Riku Immosen HD-miehen seikkailut jäi kesken. Juoppohullun päiväkirjatunnelmaa oli tavoiteltu, perseelleen meni. Minun mielestä.
    Lehtonen. Mylnikov. Susi. Maali on tyhjä. Lehtonen ohjaa. Lehtonen ohjaa maaliin! Susi Syöttää! Lehtonen tekee 2-1!

Sijainti
    Tampere
    Brysonin kirjaa olen lueskellut, huimia juttuja tässä maailmankaikkeudessa on, mitat pistää pään pyörälle, joko ihmismielelle käsittämättömän pieniä tai suuria. Siinä vaiheessa kun matkoja aletaan mittaamaan valovuosissa, on asiat jo melko kaukana mutta pahimmassa tapauksessa vaarallisen lähellä.
    Saatana saa taas hävetä.

En pysty keskittymään ja aloittamaan Dostojevskin yli 1000-sivuista teosta. Tuntuu niin pitkältä että "ahdistaa". Pitänee ostaa joku lyhempi kirja ja lukea se. Vaikka joku kotimainen.

Ketjun tagit

Käyttäjätunnuksesi tietoja

• Et voi avata uusia ketjuja.
  • Et voi vastata viesteihin.
  • Et voi lähettää liitteitä.
  • Et voi muokata viestejäsi.
  •  
  • BB-koodi on päällä
  • Hymiöt ovat päällä
  • IMG-koodi on päällä
  • [VIDEO] code is päällä
  • HTML-koodi on pois käytöstä